Ciboure - Irún

La costa

Ens vam llevar amb calma i vam decidir que passaríem els primers dies per allà i que després ja aniríem més cap al nord, així que per començar el dia convenientment, vaig anar a una boulangerie propera a comprar uns croissants per esmorzar.

sergibuda

Com que no hi havia disponibilitat a l'hotel on érem, vam haver de refer l'equipatge i tornar-lo a carregar, tot i que no ens va importar gaire perquè amb les xarxes de Pacsafe podíem fer turisme sense que ens preocupés.

Estant-hi tant a la vora, vam decidir començar per visitar Saint Jean de Luz i vam dirigir-nos cap al centre, on vam trobar un magnífic aparcament per a motos a tocar del port pesquer, que rep els vaixells amb tonyina i bacallà principalment.

Vam començar la visita per la Place Louis XIV, que com altres indrets de la ciutat fa referència al casament reial d'aquest monarca francès, que es va celebrar a l'església de Sant Joan Baptista, que actualment té tapiada la porta per on van sortir els nuvis.

Històricament, s'ha tractat d'una ciutat turística visitada per banyistes que volien gaudir del clima i de la platja, així que no podíem visitar-la i no acostar-nos-hi a aquesta zona cabdal en el seu desenvolupament.

A tocar de la platja hi ha uns quants testimonis de la lluentor que va tenir la ciutat a resultes que el ferrocarril hi arribés i portés milers de banyistes que volien gaudir de l'únic refugi costaner que hi ha entre Arcachon i els ports de Guipúskoa.

sergibuda

La veritat és que es tracta d'un lloc encantador, ple de vida i molt comercial, doncs tot el centre és peatonal i ple de botigues (fins i tot ens vàrem donar una volta pel mercat Les Halles, tot i que ja estaven plegant). Definitivament, un passeig molt agradable.

S'acostava l'hora de dinar i vam decidir resseguir la costa en direcció oest fins la Badia de Txingudi per anar a Hondarribia i fer uns pintxos a San Pedro Kalea, en ple barri de Portua, on ja hi havíem estat durant la celebració de la 5ª Quedada Albergue-Sidrería.

Feia moltíssima calor (un termòmetre davant de l'aeroport, que està a l'entrada d'Hondarribia, marcava 27 ºC quan hi arribàrem) i per tant trobar una font per veure aigua fresqueta va ser tota una sort.

sergibuda

Vam travessar en sentit ascendent (la ciutat es troba a la falda del Jaizkibel) les muralles de la ciutat, que originàriament es començaren a construir el 1203, però que assoliren el traçat definitiu entre els segles XV i XVI, per endinsar-nos a l'Alde Zaharra pujant per Juan Laborda Kalea.

A la part més alta de la ciutat hi ha l'Harma Plaza, on hi ha l'oficina de turisme, que vam visitar, i el Castell de Carles V, que, edificat sobre una fortalesa de l'edat mitjana començada per Sanç Abarc de Navarra, domina espectacularment la desembocadura del Bidasoa.

Baixant per Nagusia Kalea en direcció a les muralles, passàrem per davant de la Iglesia Parroquial de Santa María de la Asunción y del Manzano i de la seu de l'Ajuntament per anar a petar a la Puerta de Santa María, des d'on vam seguir el recorregut murallat, visitant l'Erreginaren Baluartea, un dels tres baluards de la ciutat que resten en peu dels quatre originals, i fotografiant-nos a la Barruko San Nikolas Atea, que és una porta intramuralles d'estil gòtic pertanyent a un recorregut anterior de la muralla.

En tornar a aparèixer a la part nord del recinte emmurallat, vam decidir agafar les motos i anar cap a l'hotel que havíem reservat a Irún, doncs feia moltíssima calor i els pendents pronunciats ens havien cansat força, tot i que el casc antic convida a passejar, passejar i seguir passejant per ell.

sergibuda

Vam descansar una horeta justa a l'hotel després de fer el check-in i descarregar l'equipatge i abans que passés l'Alfonso a buscar-nos per seguir fent de perfecte ciceró.

Com que l'estació ferroviària d'Irún és d'una gran importància, doncs a més de passar per ella les línies de rodalies, regionals, mercaderies i combinats, és un nus amb connexió amb Madrid, Barcelona, A Corunha i tot Europa a través de la xarxa francesa SNCF, les vies són omnipresents en l'entortolligat traçat viari.

Davant la pregunta "¿Dónde queréis ir?", ens volíem deixar aconsellar, però com que el Kunta no va voler decidir, vaig demanar visitar el Chopper Bar de Donosti, doncs m'agrada visitar els bars motards que tinc localitzats en el meu propi mapa de bars moteros i al Txalaparta ja hi vam estar el mes de febrer passat.

Després d'un parell de cervesetes, vam anar cap el centre (el Chopper Bar és a les afores, prop de l'estadi d'Anoeta) i un cop aparcades les motos vam tenir un moment de record pel Jaume, mentre pensàvem que en un lloc com aquest, on els pintxos són un fast food perfecte, no haurien de tenir cabuda les grans cadenes internacionals de menjar ràpid.

sergibuda

Anant dirigits per un indígena (o lugareño) com anàvem, l'elecció de llocs on menjar i beure no va ser a l'atzar i per tant l'encert va ser total: gust, qualitat i preu excepcionals.

El dia havia estat llarg i el Kunta havia de treballar l'endemà, així que vam decidir tornar cap a l'hotel i si de cas fer l'última copa allà i per anar-hi vam passar per davant del restaurant de l'Arzak i per Oiartzun, doncs preteníem evitar controls i pensàvem que seguint aquesta ruta no en trobaríem. El cas és que vam trobar-ne un d'alcoholèmia en sentit contrari i a la rotonda abans de l'hotel un altre, però aquest era policial (en vam veure uns quants durant aquest dies).