5ª Quedada Albergue-Sidrería

Ens havíem agafat festa tots dos, però el Jaume no plegava fins a migdia, així que vam decidir que jo l'esperaria per tal que no fes el viatge tot solet i que la Núria marxaria al matí amb la Pepi i l'Antonio, de tal forma que em vaig acomiadar de la Núria des del balcó de casa per anar a la cuina a preparar unes croquetes.

La Pepi, l'Antonio i la Núria es van trobar a l'estació de servei que hi ha a l'A-2 prop de Cervera, a la sortida 514, on van esmorzar abans de seguir amb el viatge.

Com acostumem a fer quan anem cap allà dalt, la ruta escollida era per Osca, de tal forma que a Ayerbe va coincidir amb una de les aturades que van fer.

Mentre, jo havia anat a esperar el Jaume a la porta del McDonald's de Passeig de Gràcia, per tal de sortir directament des d'allà per no perdre massa temps.

El tercet volia aprofitar per visitar Donostia, així que es va dirigir cap allà i un cop hi va ser, va buscar el mar, doncs la platja és un dels llocs més bonics i representatius de la capital guipuskoana.

Això sí, amb les presses per arribar-hi, no es van adonar que enlloc d'anar cap a la conegudíssima Playa de La Concha, estaven anant cap a la menys coneguda Playa de Zurriola, així que van haver de tornar a agafar les motos per arribar allà on ells volien, mentre la tarda hivernal donava pas a la foscor de la nit.

Com era d'esperar, amb una temperatura molt agradable per ser primers de febrer i amb unes vistes com aquestes, es van deixar vèncer per la temptació i van seure a la terrassa del Café de La Concha a prendre alguna cosa.

Nosaltres dos vam arribar a Oiartzun a les nou del vespre, però no hi havia ningú a la plaça on es queda cada any, doncs no comptaven amb nosaltres i van tirar abans cap a l'alberg. El resultat va ser que vam estar voltant prop d'una hora fins que no vam arribar...

Només instal·lar-nos a les lliteres, ja ens esperaven per entaular-nos a sopar i com que no volíem decebre ningú, vam fer cas de la dita "a la taula i al llit, al primer crit".

Després de recollir, vam preparar els primers cubates de la nit o vam prendre els primers patxarans mentre el grup de música es posava a tocar per tal que nosaltres ballèssim.

Però en un descans del grup, el Pedro va agafar el micròfon i ens va sorprendre a tots quan va demanar la Txaro en matrimoni, entregant-li un anell de compromís, tal i com marca la tradició.

Després d'un final de nit mogudet, vam anar a dormir una estona per despertar-nos sota un cel plujós, de tal forma que va haver qui no va agafar la moto per anar cap al Bar Txalaparta, on ens estaven esperant per fer uns pintxos.

La sortida del bar va ser precipitada per la queixa d'algun veí i sotaa una intensa pluja, que no va trigar gaire a acabar-se.

La ruta va continuar en direcció est per anar a buscar la localitat costanera d'Hondarribia, al port de la que vam aparcar les motos (i els cotxes) per anar a peu cap al centre.

El barri pesquer és molt maco i San Pedro Kalea està ple d'edificis de fusta i pedra que contenen bars de pintxos i racions.

Vam tornar cap a Oiartzun per anar a dinar a un restaurant que estava a pocs quilòmetres de l'alberg.

De tornada a l'alberg, va haver jocs de mòbil, connexions a internet, partides de mus, cubates, patxarans, migdiades... Resumint, relax i preparació per tot allò que havia de venir.

Va arribar l'autocar que ens havia de portar cap a la sidreria Zelaia d'Astigarraga a l'hora convinguda i, com cada any, va fer alguna volta de més a les rotondes.

El menú de sidreria típic (txistorra a la sidra, truita de bacallà, bacallà amb pebrots, txuletón, formatge d'Idiazábal, nous i galetes) ens el vam fotre a tocar de les tupeles, d'on sortia la sidra a la veu de TXOTX.

Després de l'atipada i el fart de beure sidra, vam tornar a agafar l'autocar per tal que ens portés cap al centre d'Astigarraga.

Vam anar al bar al que acostumem a anar-hi cada any per fer uns riures i uns beures tots plegats.

Tot i el cansament, en tornar a l'alberg no vam deixar perdre l'oportunitat de fer uns dancings fins a altes hores de la matinada sense haver d'anar a buscar a ningú.

Pel matí, no ens va quedar res més a fer que esmorzar, recollir i acomiadar-nos de tots els amics, tal i com vam fer.

Vam tornar a aturar-nos al Mesón de la Reina de Puente la Reina de Jaca per descansar una miqueta abans de continuar el viatge.

La tornada la vam fer plegats, separant-nos del Jaume, que tenia una mica de pressa per arribar a casa, a Jorba, on vam fer una última aturada.