Killarney - Killarney

183 Km

Ring of Kerry

El vespre abans ja havíem acordat amb la Mary, la propietària de Roisin House, allotjar-nos dues nits, el que volíem esmorzar i l'hora a la que volíem fer-ho, així que quan vam baixar al menjador només ens calia seure i esmorzar.

A l'hora de sortir amb les motos, que havíen dormit a l'aparcament privat del Bed & Breakfast en el que ens allotjàvem, vam posar-nos els pantalons dels impermeables, doncs el terra estava moll, queia alguna gota de tant en tant i estava encara més tapat que el dia anterior.

La volta al Ring of Kerry teníem previst fer-la, com en les anteriors penínsules de Mizen, de Sheep's Head i de Beara, en el sentit de les agulles del rellotge, quedant-nos el mar a mà esquerra principalment.

Tot i que vist des de la nostra perspectiva europea continental pugui resultar lògic, no ens va semblar coherent que de tant en tant hi hagués cartells indicant que el sentit de la circulació és per l'esquerra.

Creuant Sneem, vam decidir aturar-nos perquè el poble ens va agradar, vam fer-hi una volteta, vam descobrir que havia guanyat la competició de les Irish Tidy Towns i que reservava fons per a aquesta fita, assolint un nivell cada cop més alt. A més, vam aprofitar per prendre alguna cosa, anar al lavabo i ajudar a aixecar la moto a una motorista alemanya a qui se li va vèncer quan estava a punt de marxar.

Entre Caherdaniel i Castlecove, vam haver d'aturar-nos per acabar-nos d'equipar contra la pluja, mentre véiem la platja i el Glenbeg Caravan and Camping Park, el que en realitat era una espècie d'urbanització amb mòduls, un model que vam veure repetit davant de moltes platges durant tot el viatge.

La següent aturada no va ser per necessitat, sinó que vam visitar la Derrynane House de Daniel o'Connell, que és la casa que el cèlebre polític irlandès tenia a Derrynane i on s'escapava per buscar la tranquil·litat. Vam comprar una tarjeta que et permet visitar un munt d'atraccions turístiques gestionades per l'estat (l'hauríem pogut utilitzar a Rock of Cashel), vam visitar les estances, vam veure la col·lecció de retrats familiars i vam conèixer la seva història.

La visita a la mansió va ser profitosa i ens va salvar d'una bona remullada, tot i que també ens va ploure mentre donàvem una volta per l'enorme jardí, que més que un jardí era un bosc.

A l'hora de marxar de Derrynane ens va acompanyar una mica de pluja, però tan aviat com la carretera va començar a ascendir, va deixar de ploure i ens vam endinsar a la boira, que va tornar a desaparèixer quan vam tornar al nivell del mar.

Amb aquest temps, vam decidir que el millor era anar a la platja, No, no és conya! Vam anar a la platja per veure el que queda de Ballinskelligs Castle, un castell a peu de platja més conegut com McCarthy Mór Castle que va servir primer per defensar-se dels atacs dels pirates i després per assegurar-se el cobrament dels impostos de les mercaderies que entraven per allà.

Uns pocs metres més enllà hi ha The Abbey, que és com es coneix col·loquialment Ballinskelligs Priory, que va ser fundada durant el segle XII per monjos d'Skellig Michael (una illa a 15 Km de la costa que va tenir una intensa vida monàstica durant 600 anys des que es fundà el monestir l'any 588, i que s'ha fet famosa per haver-se rodat escenes d'una de les pel·lícules de la saga d'Star Wars) que van fugir dels nombrosos atacs dels víkings i van adoptar l'ordre dels agustins.

A partir d'aquest punt la pluja es va començar a intensificar i la veritat és que ja no vam gaudir gens les vistes, però també és cert que les carreteres et donaven molta seguretat a l'hora de circular.

A Portmagee, una petita vila de pescadors davant de Valentia Island i en la zona més occidental de la península, estàvem empapats de dalt a baix i vam aturarnos davant del The Moorings & Bridge Bar, on vam entrar per dinar alguna cosa. No van ser els més simpàtics del món, però tant el lloc com el menjar van estar prou bé.

La pluja ens va seguir acompanyant quan vam acabar de dinar i va ser una pena, doncs no ens va deixar aprofitar com hauríem aprofitat amb un altre temps.

A Rossbeigh Beach, una llarga llengua de sorra on relaxar-se, passejar o muntar a cavall (en realitat, s'hi celebren curses), ni tan sols vam aturar-nos i vam continuar fins a Killarney, arribant-hi a quarts de vuit del vespre, doncs no ens calia buscar allotjament.

Després de canviar-nos, vam anar cap al centre per sopar pràcticament davant d'on ho havíem fet el dia anterior, al Quinlan's Seafood Bar, un local altament recomanat a totes les guies. Tant és així, que vam haver de fer cua una bona estona i compartir taula amb uns francesos.

Després de sopar, volíem anar a algun pub a prendre una cervesa i escoltar música en viu, però vam escollir malament i ens vam ficar en un restaurant on sí que hi havia música, però la gent era de fora i no estava pendent d'ella i vam decidir anar a dormir. Pel camí, ens va sorprendre la quantitat de corbs que hi havia, que ens va recordar la famosa pel·lícula de l'Alfred Hitchcock i un cop al bed & breakfast, vam veure un cartell molt interessant que ja ens hauria agradat trobar-lo a cada allotjament durant el viatge.