| 05/08/2015 Palm Springs - Laughlin River | 
|  | The Joshua Tree N.P., el Mojave i la Route 66 |  | 
| Vam
                      matinar per anar a esmorzar a Ruby's Diner, un restaurant
                      estil anys 50's del segle passat que havíem vist en el
                      passeig del vespre anterior. Vam seure a l'interior, tot i
                      que a la terrassa hi havia atomitzadors d'aigua que
                      ajudaven a suportar la calor que feia a les set i poc del
                      matí. Ens vam demanar una ABC omelette (truita amb
                      bacó tallat gruixut, pebrot, formatge, alvocat i salsa
                      casolana), uns Two eggs breakfast with bacon (uns
                      ous amb bacó i patates), un Awesome egg sandwich
                      (entrepà d'ous sobre formatge amb carn al gust i
                      acompanyat amb patates) i uns Benedictine eggs. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      tornar cap a l'hotel, en el que ens havia sorprès
                      trobar-nos La Bíblia a la tauleta de nit, com passava aquí
                      fa anys, i vam recollir les nostres coses. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Les
                      motos les havíem aparcat a l'altra banda de Belardo Road,
                      en un aparcament públic a l'aire lliure que hi havia, per
                      tant no vam haver de carregar gaire amb l'equipatge per
                      dur-lo fins a les motos i lligar-lo. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Per
                      arribar a l'autovia, vam travessar Palm Springs, Rancho
                      Mirage, Palm Desert, Indian Wells i Indio, una quarantena
                      de quilòmetres amb molta calor i a poca velocitat, doncs
                      el límit de velocitat era molt baix i nosaltres deixàvem
                      un marge prudencial que en ser en milles encara era més
                      gran (si podíem circular a 30mi/h, ho fèiem a 25mi/h).
                      L'hora llarga que vam trigar se'ns va fer eterna. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      entrar a la Sonny Bono Memorial Freeway en direcció est,
                      poc més enllà es va convertir en la Christopher Columbus
                      Transcontinental Highway, però sense deixar de ser la
                      Interstate 10. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      agafar la sortida 168 Mecca, Twentynine Palms, Cottonwood
                      Springs Road, però just creuar per sobre de la Interstate
                      10 i quan ens indicava que estàvem a un quilòmetre del
                      Joshua Tree National Park, un cartell deia que la següent
                      estació de servei estava a quaranta-set milles
                      (setanta-sis quilòmetres). Ens vam aturar per comentar-ho
                      i com que no sabíem quina autonomia teníem i havíem vist
                      un cartell a l'autovia que indicava una gasolinera molt
                      propera, vam decidir anar a buscar-la i així no haver de
                      patir. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      vuit quilòmetres per l'autovia vam trobar una àrea de
                      servei, vam repostar a la Chevron Chiriaco Summit i com que ja
                      eren quarts d'onze tocats, vam entrar a prendre un refresc
                      al Chiriaco Summit Coffee & Gift Shop,
                      on vam descobrir el free refill, tot un estalvi
                      per gent com jo que bevem molt i més quan fa molta calor. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      va sorprendre veure alguns tancs, però tenia el seu sentit
                      que hi fossin allà, doncs eren part del General Patton Memorial Museum, que
                      està ubicat en aquell punt perquè és el lloc on hi havia
                      l'entrada de Camp Young, un Centre d'Entrenament al Desert
                      de la Segona Guerra Mundial. La seva missió principal és
                      la de preservar la pau a través de les lliçons del passat
                      i està presidit per una estàtua del militar acompanyat per
                      un gos. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Una
                      hora més tard, tornàvem a ser a Cottonwood Springs Road
                      per dirigir-nos cap a The Joshua Tree National Park, però
                      amb els dipòsits plens i havent-nos refrescat una mica
                      tant per haver begut alguna cosa freda com per haver estat
                      una estona en un local amb aire acondicionat. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      entrar al parc, però no vam trobar pas cap lloc on comprar
                      els dos Park Pass que necessitàvem fins que a uns
                      deu quilòmetres vam arribar al Cottonwood Visitor Center,
                      on un Ranger molt amable ens va atendre i ens va
                      dir que ja el compraríem en sortir del parc, que no hi
                      havia pressa. També ens va recomanar pujar a Keys View, un
                      mirador amb una bonica panoràmica de Coachella en el que
                      estaríem més frescs. Davant d'aquesta afirmació, li vaig
                      preguntar com de frescs estaríem si hi pujàvem i em va
                      contestar que la temperatura podria ser uns tres graus més
                      baixa que a la resta del parc. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ràpidament
                      vam tornar a agafar les motos i vam tornar a la carretera,
                      que havia canviat el nom de Cottonwood Springs Road pel de
                      Pinto Basin Road. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      veure un aparcament a mà esquerre en el que hi havien
                      alguns cotxes i un autocar i ens hi vam aturar. Es
                      tractava del punt on comença Porcurpine Wash, una ruta
                      circular de senderisme. La zona estava farcida d'uns
                      cactus curiosos anomenats ós de peluix (Cylindropuntia
                        bigelovii) i d'uns turistes francesos que anaven en
                      l'autocar aparcat que ens van començar a fer fotos com si
                      fóssim motards americans dels de les pel·lícules. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Estàvem
                      a cavall dels deserts del Colorado i del Mojave, feia
                      molta calor, el límit de velocitat (no el recordo
                      exactament) era baix, l'asfalt estava en perfectes
                      condicions i el traçat era un seguit d'ondulacions. Tot
                      convidava a deixar-se endur i gaudir (només ens faltava la
                      banda sonora). | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ja
                      havíem vist roques i agrupacions de roques, però en
                      arribar a White Tank en vam veure tantes que vam decidir
                      aturar-nos al voral i acostar-nos-hi. Aquestes roques es
                      van formar sota terra fa milers d'anys pel moviment de les
                      plaques tectòniques i l'activitat volcànica, doncs al parc
                      s'hi localitza una part de la falla de San Andrés i
                      algunes ramificacions seves. L'erosió del terreny i les
                      esquerdes provocades per l'activitat de la falla han
                      fet que apareguessin aquestes roques a la superfície. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Sense
                      saber-ho, vam ser molt a tocar d'Arch Rock, un arc rocós
                      de més de nou metres, i de Heart Rock, una de les imatges
                      de The Joshua Tree National Park més penjades a Instagram
                      pel que representa una roca en forma de cor de més de tres
                      metres d'alçada, però com que en aquell moment no ho
                      sabíem vam continuar la ruta i vam fer molt ben fet perquè
                      no dúiem aigua i per fer aquestes caminades (per petites
                      que siguin) en aquell desert és indispensable carregar-ne
                      força. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Ara
                      ve la que faltava, doncs dúiem una hora i mitja al parc i
                      només havíem vist algun joshua tree sol com un
                      mussol. On eren aquestes iuques tan característiques que
                      havien batejat el parc? | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Al
                      final de Pinto Basin Road, a Pinto Wye, s'hi enllaçava amb
                      Park Boulevard. Nosaltres ho vam fer girant a la dreta,
                      per tant deixàvem pel proper viatge l'Skull Rock, una roca
                      de grans dimensions que recorda una calavera humana, i
                      Keys View, el mirador que ja hem comentat, però no teníem
                      més temps (quan viatges, pots veure amb tranquil·litat i
                      fins a l'últim detall unes quantes coses i deixar de
                      veure'n moltes altres, pots passar a corre-cuita per tot
                      arreu més per tenir la foto que no pas gaudir-ho i pots
                      fer un terme mig entre aquests dos extrems, però en tot
                      cas el normal és anar deixant coses pendents). | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      l'hora de sortir del parc per Utah Trail, vam trobar-nos
                      la Twentynine Palms Fee Entrance, és a dir la guixeta per
                      pagar l'entrada. Era una caseta al mig de la calçada amb
                      una finestra per cada banda per donar servei tant als que
                      hi entraven com als que en sortien. Va ser aquí on vam
                      comprar els nostres Park Pass per entrar a tots els Parcs
                      Nacionals. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Després
                      d'una petita indecisió que ens va obligar a consultar el
                      mapa, vam agafar Amboy Road per endinsar-nos en el desert
                      en línia recta durant vint-i-set quilòmetres. El terreny
                      era encara més àrid que al parc i la sorra s'amuntegava
                      als vorals i a les calçades de les vies amb poc trànsit. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      pujar una mica d'alçada per passar entre Sheep Hole
                      Mountains i Cleghorn Lakes Wilderness Area, aconseguint
                      circular alguns graus més frescs, però ràpidament vam
                      tornar a perdre alçada i pujar graus de temperatura. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| L'aire
                      cremava com mai no he notat que cremés. Ens vam fer
                      senyals i vam començar a rellevar-nos al capdavant del
                      grup per no estar tan exposats durant més d'un quilòmetre
                      perquè era insuportable. De fet, jo vaig posar el dit gros
                      del peu sobre el següent dit i vaig poder notar que em
                      tapava el sol i l'aire. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Va
                      anar desapareixent tota la vegetació i fins i tot les
                      pedres, doncs vam acabar passant per una zona on tot el
                      que hi havia era sorra. El descens cap a Amboy van ser uns
                      trenta-set quilòmetres, però realment terrribles van ser
                      els últims catorze, que es van fer eterns. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      deixar les motos a l'ombra i vam entrar al bar, on vam
                      començar a demanar begudes, començant per aigua i
                      continuant per Coca-Cola, Sprite, sucs... Necessitàvem
                      hidratar-nos amb urgència i a això hi vam dedicar tots els
                      nostres esforços durant una mitja hora llarga. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      tot això, havíem arribat a un dels trams que queden de la
                      Historic Route 66 i a la calçada quedava reflexat amb la
                      pintura indicativa. Com la resta dels turistes, vam fer
                      unes fotos, però nosaltres érem els únics que les vam fer
                      amb les nostres motos. | 
|  | 
|   |   | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |   | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      Roy's Motel & Cafe, enmig de quilòmetres de sorra i
                      pols, és una icona de la Route 66 des que es va inaugurar
                      el 1938 com a gasolinera. El Roy Crowl i el seu gendre
                      Herman Harris eren tant forts de morro que fins i tot van
                      instal·lar els pals elèctrics des de Barstow (120 Km) per
                      tenir llum i el 1959, amb el complex obert vint-i-quatre
                      hores al dia els set dies de la setmana, van construir el
                      mític cartell amb neons i la recepció del motel amb estil
                      futurista i el sostre inclinat. El 1974, però, es va
                      iniciar el seu declivi, tot coincidint amb l'obertura de
                      la Interstatal 40. D'ençà aquest sotrac i sobretot a
                      partir de la mort del Roy el 1977, ha anat canviant de
                      mans i obrint i tancant la gasolinera, el motel i el cafè. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Quan
                      nosaltres hi vam estar, no estava en un dels seus millors
                      moments, es veia deixat i amb la quantitat de gent que
                      sembla que hi passava no és normal. A mode d'exemple, un
                      parell de situacions no desitjables: els lavabos estaven
                      brutíssims i no hi havia aigua i al bar no hi havia ningú
                      servint-te, tenies neveres on agafar les begudes,
                      estanteries on agafar aperitius i galetes, un home bastant
                      gran assegut darrere la barra que et posava un got si li
                      demanaves i una dona, també asseguda, davant de la caixa
                      registradora al costat de la porta de la sortida. De fet,
                      les begudes eren totes al mateix preu (em sembla recordar
                      que 2$) per fer-ho més senzill. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|   |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Sobre
                      un quart de quatre de la tarda vam tornar a la carretera
                      per circular per la mítica Route 66 en direcció est,
                      compartint traçat amb la National Trails Highway fins
                      passat Essex. Això sí, continuàvem circulant pel mig del
                      desert, no un desert de sorra daurada i sense cap tipus de
                      vegetació, sinó un desert amb poca i baixa vegetació i terra
                      i pedres molt clares, però desert al cap i a la fi. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Dúiem
                      una hora i escaig de ruta quan ens vam aturar al Hi Sahara Oasis Inc. Gas Station &
                        Convenience Store, on vam repostar gasolina i vam
                      refrescar-nos tant amb l'aire acondicionat del local com
                      amb les begudes. El bar i la botiga compartien espai,
                      estava ple de records de la Route 66 i les begudes, tal i
                      com anunciava un cartell que també recordava que el bar
                      estava al mig del no res i sense cap alternativa a la
                      vora, eren cares. De tota manera, teníem clar, pel viscut
                      abans d'arribar a Amboy, que la calor ens condicionava el
                      viatge i que havíem de preveure fer les aturades
                      necessàries i hidratar-nos convenientment si no volíem
                      patir les conseqüències. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Bona
                      part del traçat de la Route 66 era paral·lel a les vies
                      del tren, el que ens va permetre veure un tren  de
                      mercaderies quilomètric (no estic exagerant) arrossegat
                      per quatre màquines al davant i tres al darrere. Però no
                      es tractava de cap excepció, el dia abans ja n'havíem vist
                      un altre també espectacular al pas a nivell de Banning i
                      durant els dies que vam viatjar pels Estats Units vam
                      veure que era habitual un mombre així de màquines i inclús
                      que n'hi hagués a la meitat del convoi, un convoi en el
                      que es transportaven contenidors a un o dos nivells i
                      remolcs de tràiler. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      Arrowhead Junction va acabar el tram de Route 66 i vam
                      agafar la Route 95 direcció nord per dirigir-nos cap a
                      la frontera entre els estats de Califòrnia i Nevada. Passaven
                      de les cinc de la tarda i a més començàvem a agafar
                      alçada, així que la calor ens donava una petita treva. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Just
                      passada la frontera estatal, vam trencar a la dreta per
                      l'NV-163 Laughlin Highway i jo vaig aprofitar per
                      erròniament treure'm el casc (dels quatre estats que
                      anàvem a visitar en el nostre viatge, a Califòrnia i
                      Nevada era obligatori, mentre que a Utah i Arizona no feia
                      falta dur-lo). Això sí, vam començar a descendir en
                      altitud i la temperatura va començar a pujar com empesa
                      per un coet, donant la sensació d'entrar en un forn. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Tal
                      i com vam entrar a Laughlin River per Casino Drive, la
                      Núria, que anava al davant del grup, va entrar a
                      l'aparcament del In-N-Out
                        Burger, va baixar de la moto, deixant-la al mig i
                      dient que havia d'entrar al restaurant per accedir a
                      l'aire acondicionat. El Jaume va aparcar i també va
                      entrar, mentre que el David i jo vam aparcar correctament
                      les nostres motos i la de la Núria. Jo vaig comentar que
                      l'hotel, el Laughlin
                        River Lodge, havia de ser molt a la vora i vam
                      decidir que m'acostava per comprovar-ho. Efectivament, un
                      quilòmetre més endavant hi havia l'hotel, així que quan la
                      Núria i el Jaume van estar preparats hi vam anar cap allà. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      aparcar davant de l'hotel i vam entrar a la recepció. No,
                      no vam entrar a la recepció, això és el que ens pensàvem
                      que anàvem a fer, el que vam fer va ser entrar al casino
                      de l'hotel, el vam travessar i al final vam trobar el
                      petit mostrador de la recepció, on vam fer el check-in. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      descarregar les motos i vam pujar a l'habitació, que
                      estava en un pis bastant alt des d'on podíem veure
                      Bullhead City a l'altra banda del riu Colorado i ja dins
                      de l'estat d'Arizona. Vam aparcar les motos a l'aparcament
                      cobert, vam tornar a l'habitació per acabar
                      d'instal·lar-nos i ens vam refrescar. El David duia una
                      estona al bany quan la Núria li va preguntar com es
                      trobava i va respondre que patia descomposició i no estava
                      gaire catòlic. Tot semblava que era un cop de calor, així
                      que li vam recomanar que omplís la banyera d'aigua freda i
                      s'hi fiqués dintre. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Per
                      sort, va anar cobrant forces. Amb ell més o menys recuperat, tot i que dúiem apuntat a la nostra
                      guia que podíem anar a sopar al Restaurant Bubba Gump de
                      dins de l'espectacular recinte del Golden Nugget Casino,
                      jo era de l'opinió de baixar a la piscina
                      per acabar de refrescar-nos, encara que finalment es va decidir anar a
                      l'hamburgueseria on ens havíem aturat en arribar. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      cert és que vam anar ràpids, vam poder accedir fàcilment i
                      el servei va ser el normal en un fast-food, tot i que jo
                      únicament em vaig demanar beguda perquè la calor que
                      havíem passat no m'havia deixat lloc per menjar res. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      tornar cap a l'hotel, vam deixar les motos a l'aparcament
                      cobert, lligant-les per parelles per tal que estessin més
                      segures i vam tornar a travessar el casino per pujar a
                      l'habitació. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| De
                      tota manera, un cop de tornada a l'habitació, el Jaume i
                      jo ens vam posar els banyadors, vam agafar les tovalloles
                      i vam anar a la piscina, que tancava molt tard. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Abans
                      de tornar a pujar, vam aprofitar per voltar una mica per
                      l'hotel, que era immens. Vam veure grans salons buits,
                      centres recreatius, restaurants... Hi havia de tot! El
                      cansament, però, ens va recomanar pujar i posar-nos a
                      dormir. | 
|  |  | 
|  |