05/08/2015 Palm Springs - Laughlin River |
![]() |
The Joshua Tree N.P., el Mojave i la Route 66 |
![]() |
Vam
matinar per anar a esmorzar a Ruby's Diner, un restaurant
estil anys 50's del segle passat que havíem vist en el
passeig del vespre anterior. Vam seure a l'interior, tot i
que a la terrassa hi havia atomitzadors d'aigua que
ajudaven a suportar la calor que feia a les set i poc del
matí. Ens vam demanar una ABC omelette (truita amb
bacó tallat gruixut, pebrot, formatge, alvocat i salsa
casolana), uns Two eggs breakfast with bacon (uns
ous amb bacó i patates), un Awesome egg sandwich
(entrepà d'ous sobre formatge amb carn al gust i
acompanyat amb patates) i uns Benedictine eggs. |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
|
![]() |
Vam
tornar cap a l'hotel, en el que ens havia sorprès
trobar-nos La Bíblia a la tauleta de nit, com passava aquí
fa anys, i vam recollir les nostres coses. |
![]() |
![]() |
Les
motos les havíem aparcat a l'altra banda de Belardo Road,
en un aparcament públic a l'aire lliure que hi havia, per
tant no vam haver de carregar gaire amb l'equipatge per
dur-lo fins a les motos i lligar-lo. |
![]() |
Per
arribar a l'autovia, vam travessar Palm Springs, Rancho
Mirage, Palm Desert, Indian Wells i Indio, una quarantena
de quilòmetres amb molta calor i a poca velocitat, doncs
el límit de velocitat era molt baix i nosaltres deixàvem
un marge prudencial que en ser en milles encara era més
gran (si podíem circular a 30mi/h, ho fèiem a 25mi/h).
L'hora llarga que vam trigar se'ns va fer eterna. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam
entrar a la Sonny Bono Memorial Freeway en direcció est,
poc més enllà es va convertir en la Christopher Columbus
Transcontinental Highway, però sense deixar de ser la
Interstate 10. |
|
|
Vam
agafar la sortida 168 Mecca, Twentynine Palms, Cottonwood
Springs Road, però just creuar per sobre de la Interstate
10 i quan ens indicava que estàvem a un quilòmetre del
Joshua Tree National Park, un cartell deia que la següent
estació de servei estava a quaranta-set milles
(setanta-sis quilòmetres). Ens vam aturar per comentar-ho
i com que no sabíem quina autonomia teníem i havíem vist
un cartell a l'autovia que indicava una gasolinera molt
propera, vam decidir anar a buscar-la i així no haver de
patir. |
|
A
vuit quilòmetres per l'autovia vam trobar una àrea de
servei, vam repostar a la Chevron Chiriaco Summit i com que ja
eren quarts d'onze tocats, vam entrar a prendre un refresc
al Chiriaco Summit Coffee & Gift Shop,
on vam descobrir el free refill, tot un estalvi
per gent com jo que bevem molt i més quan fa molta calor. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ens
va sorprendre veure alguns tancs, però tenia el seu sentit
que hi fossin allà, doncs eren part del General Patton Memorial Museum, que
està ubicat en aquell punt perquè és el lloc on hi havia
l'entrada de Camp Young, un Centre d'Entrenament al Desert
de la Segona Guerra Mundial. La seva missió principal és
la de preservar la pau a través de les lliçons del passat
i està presidit per una estàtua del militar acompanyat per
un gos. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Una
hora més tard, tornàvem a ser a Cottonwood Springs Road
per dirigir-nos cap a The Joshua Tree National Park, però
amb els dipòsits plens i havent-nos refrescat una mica
tant per haver begut alguna cosa freda com per haver estat
una estona en un local amb aire acondicionat. |
|
|
|
|
Vam
entrar al parc, però no vam trobar pas cap lloc on comprar
els dos Park Pass que necessitàvem fins que a uns
deu quilòmetres vam arribar al Cottonwood Visitor Center,
on un Ranger molt amable ens va atendre i ens va
dir que ja el compraríem en sortir del parc, que no hi
havia pressa. També ens va recomanar pujar a Keys View, un
mirador amb una bonica panoràmica de Coachella en el que
estaríem més frescs. Davant d'aquesta afirmació, li vaig
preguntar com de frescs estaríem si hi pujàvem i em va
contestar que la temperatura podria ser uns tres graus més
baixa que a la resta del parc. |
|
|
|
|
Ràpidament
vam tornar a agafar les motos i vam tornar a la carretera,
que havia canviat el nom de Cottonwood Springs Road pel de
Pinto Basin Road. |
|
|
|
|
|
|
|
Vam
veure un aparcament a mà esquerre en el que hi havien
alguns cotxes i un autocar i ens hi vam aturar. Es
tractava del punt on comença Porcurpine Wash, una ruta
circular de senderisme. La zona estava farcida d'uns
cactus curiosos anomenats ós de peluix (Cylindropuntia
bigelovii) i d'uns turistes francesos que anaven en
l'autocar aparcat que ens van començar a fer fotos com si
fóssim motards americans dels de les pel·lícules. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Estàvem
a cavall dels deserts del Colorado i del Mojave, feia
molta calor, el límit de velocitat (no el recordo
exactament) era baix, l'asfalt estava en perfectes
condicions i el traçat era un seguit d'ondulacions. Tot
convidava a deixar-se endur i gaudir (només ens faltava la
banda sonora). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja
havíem vist roques i agrupacions de roques, però en
arribar a White Tank en vam veure tantes que vam decidir
aturar-nos al voral i acostar-nos-hi. Aquestes roques es
van formar sota terra fa milers d'anys pel moviment de les
plaques tectòniques i l'activitat volcànica, doncs al parc
s'hi localitza una part de la falla de San Andrés i
algunes ramificacions seves. L'erosió del terreny i les
esquerdes provocades per l'activitat de la falla han
fet que apareguessin aquestes roques a la superfície. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Sense
saber-ho, vam ser molt a tocar d'Arch Rock, un arc rocós
de més de nou metres, i de Heart Rock, una de les imatges
de The Joshua Tree National Park més penjades a Instagram
pel que representa una roca en forma de cor de més de tres
metres d'alçada, però com que en aquell moment no ho
sabíem vam continuar la ruta i vam fer molt ben fet perquè
no dúiem aigua i per fer aquestes caminades (per petites
que siguin) en aquell desert és indispensable carregar-ne
força. |
![]() |
|
|
Ara
ve la que faltava, doncs dúiem una hora i mitja al parc i
només havíem vist algun joshua tree sol com un
mussol. On eren aquestes iuques tan característiques que
havien batejat el parc? |
|
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
|
Al
final de Pinto Basin Road, a Pinto Wye, s'hi enllaçava amb
Park Boulevard. Nosaltres ho vam fer girant a la dreta,
per tant deixàvem pel proper viatge l'Skull Rock, una roca
de grans dimensions que recorda una calavera humana, i
Keys View, el mirador que ja hem comentat, però no teníem
més temps (quan viatges, pots veure amb tranquil·litat i
fins a l'últim detall unes quantes coses i deixar de
veure'n moltes altres, pots passar a corre-cuita per tot
arreu més per tenir la foto que no pas gaudir-ho i pots
fer un terme mig entre aquests dos extrems, però en tot
cas el normal és anar deixant coses pendents). |
|
A
l'hora de sortir del parc per Utah Trail, vam trobar-nos
la Twentynine Palms Fee Entrance, és a dir la guixeta per
pagar l'entrada. Era una caseta al mig de la calçada amb
una finestra per cada banda per donar servei tant als que
hi entraven com als que en sortien. Va ser aquí on vam
comprar els nostres Park Pass per entrar a tots els Parcs
Nacionals. |
|
Després
d'una petita indecisió que ens va obligar a consultar el
mapa, vam agafar Amboy Road per endinsar-nos en el desert
en línia recta durant vint-i-set quilòmetres. El terreny
era encara més àrid que al parc i la sorra s'amuntegava
als vorals i a les calçades de les vies amb poc trànsit. |
|
|
Vam
pujar una mica d'alçada per passar entre Sheep Hole
Mountains i Cleghorn Lakes Wilderness Area, aconseguint
circular alguns graus més frescs, però ràpidament vam
tornar a perdre alçada i pujar graus de temperatura. |
|
L'aire
cremava com mai no he notat que cremés. Ens vam fer
senyals i vam començar a rellevar-nos al capdavant del
grup per no estar tan exposats durant més d'un quilòmetre
perquè era insuportable. De fet, jo vaig posar el dit gros
del peu sobre el següent dit i vaig poder notar que em
tapava el sol i l'aire. |
|
Va
anar desapareixent tota la vegetació i fins i tot les
pedres, doncs vam acabar passant per una zona on tot el
que hi havia era sorra. El descens cap a Amboy van ser uns
trenta-set quilòmetres, però realment terrribles van ser
els últims catorze, que es van fer eterns. |
|
|
|
Vam
deixar les motos a l'ombra i vam entrar al bar, on vam
començar a demanar begudes, començant per aigua i
continuant per Coca-Cola, Sprite, sucs... Necessitàvem
hidratar-nos amb urgència i a això hi vam dedicar tots els
nostres esforços durant una mitja hora llarga. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A
tot això, havíem arribat a un dels trams que queden de la
Historic Route 66 i a la calçada quedava reflexat amb la
pintura indicativa. Com la resta dels turistes, vam fer
unes fotos, però nosaltres érem els únics que les vam fer
amb les nostres motos. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
El
Roy's Motel & Cafe, enmig de quilòmetres de sorra i
pols, és una icona de la Route 66 des que es va inaugurar
el 1938 com a gasolinera. El Roy Crowl i el seu gendre
Herman Harris eren tant forts de morro que fins i tot van
instal·lar els pals elèctrics des de Barstow (120 Km) per
tenir llum i el 1959, amb el complex obert vint-i-quatre
hores al dia els set dies de la setmana, van construir el
mític cartell amb neons i la recepció del motel amb estil
futurista i el sostre inclinat. El 1974, però, es va
iniciar el seu declivi, tot coincidint amb l'obertura de
la Interstatal 40. D'ençà aquest sotrac i sobretot a
partir de la mort del Roy el 1977, ha anat canviant de
mans i obrint i tancant la gasolinera, el motel i el cafè. |
|
Quan
nosaltres hi vam estar, no estava en un dels seus millors
moments, es veia deixat i amb la quantitat de gent que
sembla que hi passava no és normal. A mode d'exemple, un
parell de situacions no desitjables: els lavabos estaven
brutíssims i no hi havia aigua i al bar no hi havia ningú
servint-te, tenies neveres on agafar les begudes,
estanteries on agafar aperitius i galetes, un home bastant
gran assegut darrere la barra que et posava un got si li
demanaves i una dona, també asseguda, davant de la caixa
registradora al costat de la porta de la sortida. De fet,
les begudes eren totes al mateix preu (em sembla recordar
que 2$) per fer-ho més senzill. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sobre
un quart de quatre de la tarda vam tornar a la carretera
per circular per la mítica Route 66 en direcció est,
compartint traçat amb la National Trails Highway fins
passat Essex. Això sí, continuàvem circulant pel mig del
desert, no un desert de sorra daurada i sense cap tipus de
vegetació, sinó un desert amb poca i baixa vegetació i terra
i pedres molt clares, però desert al cap i a la fi. |
|
|
|
Dúiem
una hora i escaig de ruta quan ens vam aturar al Hi Sahara Oasis Inc. Gas Station &
Convenience Store, on vam repostar gasolina i vam
refrescar-nos tant amb l'aire acondicionat del local com
amb les begudes. El bar i la botiga compartien espai,
estava ple de records de la Route 66 i les begudes, tal i
com anunciava un cartell que també recordava que el bar
estava al mig del no res i sense cap alternativa a la
vora, eren cares. De tota manera, teníem clar, pel viscut
abans d'arribar a Amboy, que la calor ens condicionava el
viatge i que havíem de preveure fer les aturades
necessàries i hidratar-nos convenientment si no volíem
patir les conseqüències. |
|
|
|
Bona
part del traçat de la Route 66 era paral·lel a les vies
del tren, el que ens va permetre veure un tren de
mercaderies quilomètric (no estic exagerant) arrossegat
per quatre màquines al davant i tres al darrere. Però no
es tractava de cap excepció, el dia abans ja n'havíem vist
un altre també espectacular al pas a nivell de Banning i
durant els dies que vam viatjar pels Estats Units vam
veure que era habitual un mombre així de màquines i inclús
que n'hi hagués a la meitat del convoi, un convoi en el
que es transportaven contenidors a un o dos nivells i
remolcs de tràiler. |
|
|
|
A
Arrowhead Junction va acabar el tram de Route 66 i vam
agafar la Route 95 direcció nord per dirigir-nos cap a
la frontera entre els estats de Califòrnia i Nevada. Passaven
de les cinc de la tarda i a més començàvem a agafar
alçada, així que la calor ens donava una petita treva. |
|
Just
passada la frontera estatal, vam trencar a la dreta per
l'NV-163 Laughlin Highway i jo vaig aprofitar per
erròniament treure'm el casc (dels quatre estats que
anàvem a visitar en el nostre viatge, a Califòrnia i
Nevada era obligatori, mentre que a Utah i Arizona no feia
falta dur-lo). Això sí, vam començar a descendir en
altitud i la temperatura va començar a pujar com empesa
per un coet, donant la sensació d'entrar en un forn. |
|
|
|
Tal
i com vam entrar a Laughlin River per Casino Drive, la
Núria, que anava al davant del grup, va entrar a
l'aparcament del In-N-Out
Burger, va baixar de la moto, deixant-la al mig i
dient que havia d'entrar al restaurant per accedir a
l'aire acondicionat. El Jaume va aparcar i també va
entrar, mentre que el David i jo vam aparcar correctament
les nostres motos i la de la Núria. Jo vaig comentar que
l'hotel, el Laughlin
River Lodge, havia de ser molt a la vora i vam
decidir que m'acostava per comprovar-ho. Efectivament, un
quilòmetre més endavant hi havia l'hotel, així que quan la
Núria i el Jaume van estar preparats hi vam anar cap allà. |
![]() |
Vam
aparcar davant de l'hotel i vam entrar a la recepció. No,
no vam entrar a la recepció, això és el que ens pensàvem
que anàvem a fer, el que vam fer va ser entrar al casino
de l'hotel, el vam travessar i al final vam trobar el
petit mostrador de la recepció, on vam fer el check-in. |
![]() |
Vam
descarregar les motos i vam pujar a l'habitació, que
estava en un pis bastant alt des d'on podíem veure
Bullhead City a l'altra banda del riu Colorado i ja dins
de l'estat d'Arizona. Vam aparcar les motos a l'aparcament
cobert, vam tornar a l'habitació per acabar
d'instal·lar-nos i ens vam refrescar. El David duia una
estona al bany quan la Núria li va preguntar com es
trobava i va respondre que patia descomposició i no estava
gaire catòlic. Tot semblava que era un cop de calor, així
que li vam recomanar que omplís la banyera d'aigua freda i
s'hi fiqués dintre. |
![]() |
![]() |
Per
sort, va anar cobrant forces. Amb ell més o menys recuperat, tot i que dúiem apuntat a la nostra
guia que podíem anar a sopar al Restaurant Bubba Gump de
dins de l'espectacular recinte del Golden Nugget Casino,
jo era de l'opinió de baixar a la piscina
per acabar de refrescar-nos, encara que finalment es va decidir anar a
l'hamburgueseria on ens havíem aturat en arribar. |
|
El
cert és que vam anar ràpids, vam poder accedir fàcilment i
el servei va ser el normal en un fast-food, tot i que jo
únicament em vaig demanar beguda perquè la calor que
havíem passat no m'havia deixat lloc per menjar res. |
![]() |
Vam
tornar cap a l'hotel, vam deixar les motos a l'aparcament
cobert, lligant-les per parelles per tal que estessin més
segures i vam tornar a travessar el casino per pujar a
l'habitació. |
![]() |
|
![]() |
De
tota manera, un cop de tornada a l'habitació, el Jaume i
jo ens vam posar els banyadors, vam agafar les tovalloles
i vam anar a la piscina, que tancava molt tard. |
|
|
Abans
de tornar a pujar, vam aprofitar per voltar una mica per
l'hotel, que era immens. Vam veure grans salons buits,
centres recreatius, restaurants... Hi havia de tot! El
cansament, però, ens va recomanar pujar i posar-nos a
dormir. |
|
|
|