04/08/2015 Los Angeles - Palm Springs |
![]() |
Agafem les motos! |
![]() |
Després
de llevar-nos, esmorzar les gofres i recollir-ho tot, vam
fer el check-out a l'hotel i vam demanar-nos un
taxi per anar a Eaglerider a buscar les motos, doncs
carregats com anàvem i amb l'experiència del transport
públic dels últims dos dies vam creure que era la millor
opció. |
|
|
Ens
vam sorprendre quan vam arribar a Eaglerider perquè, tot i
saber que era una nau industrial, aquesta era més gran que
no ens pensàvem, n'hi havia una altra al costat encara més
gran que també era seva i estava plena de motos i el
personal que hi havia a l'exterior estava entregant motos
a dojo. |
![]() |
Primer
vam haver de fer tota la paperassa a la botiga, una botiga
preciosa amb tots els models Harley-Davidson i Indian a la
venda a més de roba i accessoris. Ens van insistir molt
per tal que contractéssim una assegurança per les 'llantas'
(ens parlaven en anglès i una mica en spanglish),
nosaltres no ho acabàvem d'entendre i vam demanar moltes
explicacions fins que ens van dir en anglès 'flat tire',
és a dir una punxada. Vam fer números i l'assegurança
diària per les quatre motos durant els disset dies que les
anàvem a tenir eren diners que no compensaven (això
pensàvem) si teníem una punxada i havíem de pagar una
grua. Això sí, si en teníem més d'una sí que pagava la
pena, però la nostra esperança era no punxar. |
![]() |
|
Les
nostres motos, com la resta de les motos que anaven a
lliurar aquell matí, estaven preparades amb una etiqueta
amb el nom de cadascú i una enganxina indicant quan la
recollíem i el número de dies que la llogàvem. El Jaume
tenia preparada la Harley-Davidson Heritage Softail sense
pantalla que havia reservat. |
![]() |
|
El
servei, en general, va ser extraordinari, només ens va
estranyar el tema dels cascs, doncs havies d'agafar-te'n
tu un dels que hi havia a la carpa, que ni estaven nets ni
ordenats per talles (en molts ni tan sols es veia la
talla). En tot cas, tots vam trobar-ne algun amb el que
ens vam sentir prou còmodes. En canvi, a l'hora de
lliurar-nos les motos sí que vam tenir un bon suport, amb
explicacions del funcionament de la moto i del candau,
explicacions que van ser una mica més extenses quan van
entregar la Harley-Davidson Fat Boy que tenia reservada a
la Núria (el masclisme habitual en el món de les motos). |
|
|
A
l'hora de reservar les motos, pagant una quantitat extra,
podies assegurar-te el model escollit, com passa amb els
cotxes de lloguer, i en cas de no haver disponibilitat
d'aquell model en concret et podien lliurar un altre
equivalent o superior, però vam creure que no calia i de
fet al David també li van lliurar la moto que havia
reservat, una Harley-Davidson Dyna. |
|
![]() |
|
Jo
havia reservat una Indian Scout, que era més econòmica i
em venia de gust provar, però tenia preparada una Triumph
Bonnevile (els equivalents eren la Bonneville i la
Harley-Davidson Sportster). Em vaig queixar perquè entenia
que no eren equivalents (potser en preu de compra sí),
doncs una tenia 55 CV i l'altra 100 CV i a més vaig
explicar que la Núria en tenia una i que a mi se'm
carregaven molt els genolls quan la duia. Em van dir que
me la canviaven per una Harley-Davidson Dyna. Van anar a
la nau del costat i en van treure una customitzada (estava
molt maca, però em va semblar que l'havien fet aprofitant
peces). A l'hora de donar-me les explicacions, van obrir
les alforges i van treure un tornavís de grans dimensions
i un martell (!), li van posar gasolina i quan la van
engegar van començar a fer cops de gas perquè deien que
estava freda i s'apagava, però estàvem a més de trenta
graus! |
![]() |
![]() |
Entre
una cosa i una altra, al final ens hi vam estar una hora i
mitja, vam acabar sortint a les onze del matí i encara ens
havíem d'acostumar a les motos i al trànsit, per tant vam
desistir de visitar les Watts Towers, com el dia anterior
havíem deixat pendents les visites a Rodeo Drive (Beverly
Hills), la Brea i el Farmers Market. |
|
|
Per
sortir de Los Angeles sense complicacions bàsicament vam
anar cap al sud fins que vam trobar la Pacific Coast
Highway, però s'ha de dir que sí que va ser senzill, però
no va ser pas ràpid, doncs el trànsit era molt lent per
les limitacions de velocitat i pels moltíssims semàfors.
Al cap d'una hora i quart de ruta havíem recorregut només
uns cinquanta quilòmetres i estàvem circulant per
Huntington Beach, al comtat d'Orange, als afores de Los
Angeles. |
|
|
|
Travessar
la luxosa Newport o Corona del Mar a la temperatura que
estàvem va ser un autèntic calvari. De fet, a la Núria se
li va aturar la moto i va costar una miqueta que tornés a
engegar perquè suposem que se li va escalfar. Excepte a
petits trams al costat del mar, com a l'alçada d'Abalone
Point, un petit cap al comtat de Mendocino, en els que se
circulava per una autèntica carretera, la resta era una
avinguda de dos carrils per banda amb trànsit dens i molts
semàfors. |
|
|
No
estàvem fent la ruta estàndard per anar de Los Angeles a
Palm Springs, però és que anàvem en moto i volíem gaudir,
per això havíem anat cap a la costa i per això anàvem a
buscar l'Ortega Highway, catalogada com a Scenic Byway i
en relleu en els nostres mapes motards de la casa Butler.
Vam escapar del trànsit intens i dels semàfors per gaudir
de les corbes i fregar els estreps per l'asfalt fins que
ens vam aturar a Hell's Kitchen Motorsports Bar &
Grill. |
![]() |
Era
un quart de tres i havíem recorregut uns cent-trenta o
cent-quaranta quilòmetres. Vam aparcar les motos i vam
travessar el bar per anar a seure a la terrassa del
darrere, on ens vam demanar uns entrepans. De tota manera,
vam fer un cop d'ull a la decoració interior, on hi
destacava un taüt refrigerat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
La
Núria va demanar la clau del lavabo i va caure d'esquena
en veure que el clauer era un disc de fre! Al final, entre
que no van ser gaire ràpids i que nosaltres ens ho vam
prendre amb tranquil·litat, ens hi vam estar una hora i
mitja abans no vam tornar a la carretera. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
A
poques corbes d'allà on havíem dinat teníem a la vista el
llac Elsinore, un llac natural de 1.200 ha originàriament
batejat com Laguna Grande. No ens vam aturar al mirador
que hi ha a la falda de Santa Ana Mountains, sinó que vam
baixar a la plana i el vam deixar a la nostra dreta per
continuar per la Interestatal Route 74. |
|
És
sorprenent des del punt de vista europeu el traçat
rectilini de les carreteres estadounidenques, amb
quilòmetres sense pujades ni baixades. A més, tot és gran,
molt gran, ja sigui una granja de vaques o una illa de
cases. |
|
|
Entre
aquest traçat insuls, el trànsit lent a les zones urbanes
i la forta calor, vam decidir fer una aturadeta per
descansar tot aprofitant l'ombra i les taules del Restaurant Castañeda's Mexican Food
(Home of the carne asada fries) de San Jacinto, que estava tancat en
aquell moment. |
![]() |
![]() |
![]() |
A
continuació ens vam endinsar en el Mount San Jacinto State
Park, un paradís situat entre alts pins, cedres d'olor
dolça i roques llegendàries. Vam pujar fins els 1.650 m.
per creuar Idyllwild, la més gran de les petites
localitats de la zona, que no s'ha desenvolupat en excès
per haver decidit ser un centre per fer senderisme,
escalada, mountain bike i passejos a cavall,
enlloc d'oferir la possibilitat d'esquiar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ens
vam aturar a Indian Vista, un mirador panoràmic en el que
es recomana gaudir de la vista i buscar cornelles
americanes entre el chaparral i els roures,
falcons de cua vermella i corbs planejant pel damunt,
sargantanes prenent el sol sobre alguna roca i, amb una
mica més de sort i paciència, cèrvols, linxs vermells,
guineus grises i coiots. Nosaltres teníem el Jaume, que és
un expert a l'hora de trobar bitxos, però ens vam haver de
conformar amb les sargantanes. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
El
sol estava ja baix i nosaltres alts, així que vam tenir
una certa pausa amb la calor, però quan vam tornar a la
Esperanza Firefighters Memorial Highway per descendir cap
a la vall de San Gorgonio vam anar recuperant temperatura,
de tal forma que mentre esperàvem al pas a nivell a
Banning, dins del comtat de Riverside, que passés un
llarguíssim tren de mercaderies ja ni recordàvem
l'agradable fresqueta de feia tan poca estona. |
|
|
|
|
|
Vam
fer la major part dels quaranta quilòmetres que ens
quedaven per la Sonny Bono Memorial Freeway i en arribar a
Palm Springs no vam veure cap indicació del Palm Mountain Resort & Spa, així
que ens vam aturar i vam buscar l'adreça en el mòbil del
David, que s'havia instal·lat una app amb els
mapes d'allà per on anàvem a passar. A l'hotel estaven
fent reformes i la recepció era un contenidor habilitat,
vam fer el check-in i a l'hora de pujar amb
l'ascensor al Jaume li va caure la tarjeta amb tanta mala
sort que va anar a ficar-se entre la porta i el propi
ascensor, caient al forat. Vaig haver de tornar a la
recepció, disculpar-me i explicar-ho en el meu anglès
macarrònic. En tot cas, eren gairebé les nou del vespre
quan ens instal·làvem en la nostra magnífica habitació
quàdruple. |
![]() |
![]() |
![]() |
Com
que encara estava oberta per als hostes de l'hotel, no ens
ho vam pensar gaire i vam anar de cap a la piscina per
refrescar-nos una mica, doncs feia molta calor. |
![]() |
![]() |
Vam
sortir a fer un vol i fins i tot vam entrar en el IHOP Restaurant, pràcticament l'únic
que hi havia obert, per sopar alguna cosa a tres quarts
d'onze de la nit. Per tant, vam anar a dormir sense haver
pogut visitar la Coachella
Valley Brewiong Co ni pujar al Palm Springs aerial tramway. |
![]() |
|