| 04/08/2015 Los Angeles - Palm Springs | 
|  | Agafem les motos! |  | 
| Després
                      de llevar-nos, esmorzar les gofres i recollir-ho tot, vam
                      fer el check-out a l'hotel i vam demanar-nos un
                      taxi per anar a Eaglerider a buscar les motos, doncs
                      carregats com anàvem i amb l'experiència del transport
                      públic dels últims dos dies vam creure que era la millor
                      opció. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      vam sorprendre quan vam arribar a Eaglerider perquè, tot i
                      saber que era una nau industrial, aquesta era més gran que
                      no ens pensàvem, n'hi havia una altra al costat encara més
                      gran que també era seva i estava plena de motos i el
                      personal que hi havia a l'exterior estava entregant motos
                      a dojo. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Primer
                      vam haver de fer tota la paperassa a la botiga, una botiga
                      preciosa amb tots els models Harley-Davidson i Indian a la
                      venda a més de roba i accessoris. Ens van insistir molt
                      per tal que contractéssim una assegurança per les 'llantas'
                      (ens parlaven en anglès i una mica en spanglish),
                      nosaltres no ho acabàvem d'entendre i vam demanar moltes
                      explicacions fins que ens van dir en anglès 'flat tire',
                      és a dir una punxada. Vam fer números i l'assegurança
                      diària per les quatre motos durant els disset dies que les
                      anàvem a tenir eren diners que no compensaven (això
                      pensàvem) si teníem una punxada i havíem de pagar una
                      grua. Això sí, si en teníem més d'una sí que pagava la
                      pena, però la nostra esperança era no punxar. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Les
                      nostres motos, com la resta de les motos que anaven a
                      lliurar aquell matí, estaven preparades amb una etiqueta
                      amb el nom de cadascú i una enganxina indicant quan la
                      recollíem i el número de dies que la llogàvem. El Jaume
                      tenia preparada la Harley-Davidson Heritage Softail sense
                      pantalla que havia reservat. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      servei, en general, va ser extraordinari, només ens va
                      estranyar el tema dels cascs, doncs havies d'agafar-te'n
                      tu un dels que hi havia a la carpa, que ni estaven nets ni
                      ordenats per talles (en molts ni tan sols es veia la
                      talla). En tot cas, tots vam trobar-ne algun amb el que
                      ens vam sentir prou còmodes. En canvi, a l'hora de
                      lliurar-nos les motos sí que vam tenir un bon suport, amb
                      explicacions del funcionament de la moto i del candau,
                      explicacions que van ser una mica més extenses quan van
                      entregar la Harley-Davidson Fat Boy que tenia reservada a
                      la Núria (el masclisme habitual en el món de les motos). | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      l'hora de reservar les motos, pagant una quantitat extra,
                      podies assegurar-te el model escollit, com passa amb els
                      cotxes de lloguer, i en cas de no haver disponibilitat
                      d'aquell model en concret et podien lliurar un altre
                      equivalent o superior, però vam creure que no calia i de
                      fet al David també li van lliurar la moto que havia
                      reservat, una Harley-Davidson Dyna. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Jo
                      havia reservat una Indian Scout, que era més econòmica i
                      em venia de gust provar, però tenia preparada una Triumph
                      Bonnevile (els equivalents eren la Bonneville i la
                      Harley-Davidson Sportster). Em vaig queixar perquè entenia
                      que no eren equivalents (potser en preu de compra sí),
                      doncs una tenia 55 CV i l'altra 100 CV i a més vaig
                      explicar que la Núria en tenia una i que a mi se'm
                      carregaven molt els genolls quan la duia. Em van dir que
                      me la canviaven per una Harley-Davidson Dyna. Van anar a
                      la nau del costat i en van treure una customitzada (estava
                      molt maca, però em va semblar que l'havien fet aprofitant
                      peces). A l'hora de donar-me les explicacions, van obrir
                      les alforges i van treure un tornavís de grans dimensions
                      i un martell (!), li van posar gasolina i quan la van
                      engegar van començar a fer cops de gas perquè deien que
                      estava freda i s'apagava, però estàvem a més de trenta
                      graus! | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Entre
                      una cosa i una altra, al final ens hi vam estar una hora i
                      mitja, vam acabar sortint a les onze del matí i encara ens
                      havíem d'acostumar a les motos i al trànsit, per tant vam
                      desistir de visitar les Watts Towers, com el dia anterior
                      havíem deixat pendents les visites a Rodeo Drive (Beverly
                      Hills), la Brea i el Farmers Market. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Per
                      sortir de Los Angeles sense complicacions bàsicament vam
                      anar cap al sud fins que vam trobar la Pacific Coast
                      Highway, però s'ha de dir que sí que va ser senzill, però
                      no va ser pas ràpid, doncs el trànsit era molt lent per
                      les limitacions de velocitat i pels moltíssims semàfors.
                      Al cap d'una hora i quart de ruta havíem recorregut només
                      uns cinquanta quilòmetres i estàvem circulant per
                      Huntington Beach, al comtat d'Orange, als afores de Los
                      Angeles. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Travessar
                      la luxosa Newport o Corona del Mar a la temperatura que
                      estàvem va ser un autèntic calvari. De fet, a la Núria se
                      li va aturar la moto i va costar una miqueta que tornés a
                      engegar perquè suposem que se li va escalfar. Excepte a
                      petits trams al costat del mar, com a l'alçada d'Abalone
                      Point, un petit cap al comtat de Mendocino, en els que se
                      circulava per una autèntica carretera, la resta era una
                      avinguda de dos carrils per banda amb trànsit dens i molts
                      semàfors. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| No
                      estàvem fent la ruta estàndard per anar de Los Angeles a
                      Palm Springs, però és que anàvem en moto i volíem gaudir,
                      per això havíem anat cap a la costa i per això anàvem a
                      buscar l'Ortega Highway, catalogada com a Scenic Byway i
                      en relleu en els nostres mapes motards de la casa Butler.
                      Vam escapar del trànsit intens i dels semàfors per gaudir
                      de les corbes i fregar els estreps per l'asfalt fins que
                      ens vam aturar a Hell's Kitchen Motorsports Bar &
                        Grill. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Era
                      un quart de tres i havíem recorregut uns cent-trenta o
                      cent-quaranta quilòmetres. Vam aparcar les motos i vam
                      travessar el bar per anar a seure a la terrassa del
                      darrere, on ens vam demanar uns entrepans. De tota manera,
                      vam fer un cop d'ull a la decoració interior, on hi
                      destacava un taüt refrigerat. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| La
                      Núria va demanar la clau del lavabo i va caure d'esquena
                      en veure que el clauer era un disc de fre! Al final, entre
                      que no van ser gaire ràpids i que nosaltres ens ho vam
                      prendre amb tranquil·litat, ens hi vam estar una hora i
                      mitja abans no vam tornar a la carretera. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      poques corbes d'allà on havíem dinat teníem a la vista el
                      llac Elsinore, un llac natural de 1.200 ha originàriament
                      batejat com Laguna Grande. No ens vam aturar al mirador
                      que hi ha a la falda de Santa Ana Mountains, sinó que vam
                      baixar a la plana i el vam deixar a la nostra dreta per
                      continuar per la Interestatal Route 74. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| És
                      sorprenent des del punt de vista europeu el traçat
                      rectilini de les carreteres estadounidenques, amb
                      quilòmetres sense pujades ni baixades. A més, tot és gran,
                      molt gran, ja sigui una granja de vaques o una illa de
                      cases. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Entre
                      aquest traçat insuls, el trànsit lent a les zones urbanes
                      i la forta calor, vam decidir fer una aturadeta per
                      descansar tot aprofitant l'ombra i les taules del Restaurant Castañeda's Mexican Food
                      (Home of the carne asada fries) de San Jacinto, que estava tancat en
                      aquell moment. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      continuació ens vam endinsar en el Mount San Jacinto State
                      Park, un paradís situat entre alts pins, cedres d'olor
                      dolça i roques llegendàries. Vam pujar fins els 1.650 m.
                      per creuar Idyllwild, la més gran de les petites
                      localitats de la zona, que no s'ha desenvolupat en excès
                      per haver decidit ser un centre per fer senderisme,
                      escalada, mountain bike i passejos a cavall,
                      enlloc d'oferir la possibilitat d'esquiar. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      vam aturar a Indian Vista, un mirador panoràmic en el que
                      es recomana gaudir de la vista i buscar cornelles
                      americanes entre el chaparral i els roures,
                      falcons de cua vermella i corbs planejant pel damunt,
                      sargantanes prenent el sol sobre alguna roca i, amb una
                      mica més de sort i paciència, cèrvols, linxs vermells,
                      guineus grises i coiots. Nosaltres teníem el Jaume, que és
                      un expert a l'hora de trobar bitxos, però ens vam haver de
                      conformar amb les sargantanes. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      sol estava ja baix i nosaltres alts, així que vam tenir
                      una certa pausa amb la calor, però quan vam tornar a la
                      Esperanza Firefighters Memorial Highway per descendir cap
                      a la vall de San Gorgonio vam anar recuperant temperatura,
                      de tal forma que mentre esperàvem al pas a nivell a
                      Banning, dins del comtat de Riverside, que passés un
                      llarguíssim tren de mercaderies ja ni recordàvem
                      l'agradable fresqueta de feia tan poca estona. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      fer la major part dels quaranta quilòmetres que ens
                      quedaven per la Sonny Bono Memorial Freeway i en arribar a
                      Palm Springs no vam veure cap indicació del Palm Mountain Resort & Spa, així
                      que ens vam aturar i vam buscar l'adreça en el mòbil del
                      David, que s'havia instal·lat una app amb els
                      mapes d'allà per on anàvem a passar. A l'hotel estaven
                      fent reformes i la recepció era un contenidor habilitat,
                      vam fer el check-in i a l'hora de pujar amb
                      l'ascensor al Jaume li va caure la tarjeta amb tanta mala
                      sort que va anar a ficar-se entre la porta i el propi
                      ascensor, caient al forat. Vaig haver de tornar a la
                      recepció, disculpar-me i explicar-ho en el meu anglès
                      macarrònic. En tot cas, eren gairebé les nou del vespre
                      quan ens instal·làvem en la nostra magnífica habitació
                      quàdruple. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Com
                      que encara estava oberta per als hostes de l'hotel, no ens
                      ho vam pensar gaire i vam anar de cap a la piscina per
                      refrescar-nos una mica, doncs feia molta calor. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      sortir a fer un vol i fins i tot vam entrar en el IHOP Restaurant, pràcticament l'únic
                      que hi havia obert, per sopar alguna cosa a tres quarts
                      d'onze de la nit. Per tant, vam anar a dormir sense haver
                      pogut visitar la Coachella
                        Valley Brewiong Co ni pujar al Palm Springs aerial tramway. | 
|  |  |