| 02/08/2015 Los Angeles | 
|  | Downtown, Chinatown, El Pueblo i l'observatori Griffith |  | 
| Vam
                      quedar a les vuit del matí per esmorzar. El teníem inclòs
                      amb la reserva, se servia a l'altell del hall i
                      consistia bàsicament en cereals, gofres (hi havia una
                      persona fent-les una a una amb una gofrera petitona),
                      mantega i xarop d'auró. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Després
                      d'haver reservat l'hotel, vaig descobrir que a la teulada
                      de l'edifici del costat s'havia gravat el 1987 el vídeo de la cançó 'Where the
                      streets have no name' dels U2, així que el primer que vam
                      fer en sortir de l'hotel va ser acostar-nos-hi. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      feien gràcia objectes quotidians que potser no ens
                      n'haurien de fer, però com que eren diferents i fins i tot
                      alguns els havíem vist en pel·lícules o sèries, els
                      fotografiàvem i els comentàvem, com els cartells
                      indicadors dels noms dels carrers, que estan situats en
                      les cruïlles sobre la calçada longitudinalment al carrer
                      que indiquen, creant una certa confusió. De fet, en sortir
                      del metro el dia anterior ens vam discutir sobre cap on
                      havíem d'anar pels cartells indicadors. | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Des
                      de la cantonada de 5th St. amb Broadway St. vam poder
                      contemplar una relíquia dels anys trenta del segle XX,
                      l'antena de la KRKD, una emissora que es va traslladar al
                      bonic edifici Spring Arcade el 1932, alçant l'antena i
                      canviant les seves sigles per les que hi ha encara a la
                      torre i que fan referència a la paraula 'arcade'. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Seguint
                      per 5th St., vam arribar a Pershing Square, una plaça que
                      és tot un parc públic en ple centre de Los Angeles, està
                      damunt d'un aparcament soterrat i té parades d'autobús de
                      diferentes línies i una estació de metro. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| En
                      aquesta plaça hi ha un edifici que és història de Los
                      Angeles, l'Hotel Millenium Biltmore, un hotel construït el
                      1923 que ja des de la seva inauguració va voler treure
                      pit: tres mil convidats, entre ells Jack Warner, Cecil B.
                      DeMille, Mary Pickford i Myrna Loy, set plats i set
                      orquestres. Tot el glamurós elenc de Hollywood ha passat
                      per ell i en la seva suite presidencial hi han
                      dormit sis presidents dels Estats Units, membres de les
                      cases reials europees i mafiosos com Bugsy Sieges i Al
                      Capone. També s'hi van organitzar cerimònies de lliurament
                      de premis Oscar i actors com Clark Gable, Spencer Tracy,
                      James Stewart, Gary Cooper, Bette Davis, Joan Fontaine,
                      Ginger Rogers i Claudette Colbert van rebre la preuada
                      estatueta en els seus salons. Per cert, una estatueta de
                      la que es diu que el seu primer esbós es va dibuixar en un
                      tovalló de l'hotel. I les connexions amb el cinema no
                      acaben aquí perquè ha estat també escenari de pel·lícules
                      com 'La Gran Estafa' (1960), 'El Golpe' (1973), 'Barrio
                      Chino' (1974) i 'Bugsy' (1991), a més d'aparèixer també a
                      la sèrie 'Mad man'. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| És
                      curiós que a la porta d'aquest luxós hotel hi trobéssim
                      una moto, que aquesta moto fos la primera moto que
                      veiéssim als Estats Units i que es tractés d'una Kawasaki
                      Vulcan 800 Classic. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Als
                      baixos de l'hotel també hi vam trobar una perruqueria
                      masculina decorada de forma molt clàssica, però que
                      pertanyia a la cadena Angelo's Barbershop. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      van sorprendre alguns cartells que no arribàvem a entendre
                      del tot, no pel seu significat, sinó pel sentit que tenien
                      i a què feien referència. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Era
                      diumenge al matí, passaven de les nou i no es veia
                      pràcticament a ningú pel carrer, entre altres coses perquè
                      és una zona en la que hi ha seus de grans empreses i
                      edificis públics i perquè a Los Angeles ningú no va
                      caminant a enlloc, però també és cert que ben pocs cotxes
                      es veien. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Com
                      no podia ser de cap altra manera, en algun moment algú de
                      nosaltres havia de fer el paperot amb una màquina
                      expenedora de diaris i aquest vaig ser jo. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Estàvem
                      una mica acollonits amb les històries que s'expliquen dels
                      policies nord-americans, per això vam fer de forma molt
                      dissimulada i molt ràpidament la foto de la porta d'un
                      cotxe de policia amb la famosa llegenda 'to protect and to
                      serve'. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      la cruïlla de 2nd Street amb Grand Avenue vam poder
                      admirar la curiosa façana del modern museu d'art
                      contemporani que rep el nom de The Broad en honor dels
                      filàntrops Eli i Edyth Broad, que van finançar amb 140
                      milions de dòlars la seva construcció. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      continuació, seguint per Grand Avenue teníem el Walt
                      Disney Concert Hall, la quarta sala de Concerts al Centre
                      de Música de Los Angeles, un edifici del 2003 d'en Frank
                      Gehry que recorda molt el Museu Guggenheim de Bilbao, que
                      si bé es va construir sis anys abans (1997), va ser
                      dissenyat més tard. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      Dorothy Chandler Pavilion és un altre dels auditoris del
                      complex Los Angeles Music Center i el vam trobar també a
                      Grand Avenue a continuació de la Sala de Concerts Walt
                      Disney. Va ser la seu de l'Orquestra Filharmònica de Los
                      Angeles des de la seva inauguració el 1964 amb direcció de
                      Zubin Mehta fins que es va traslladar al Walt Disney
                      Concert Hall per la seva millor acústica, passant llavors
                      a allotjar l'Òpera de Los Angeles i el Music Center Dance. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      pujar les escales que ens van conduir fins l'escultura
                      'Peace on Earth' de Jacques Lipchitz, 'donada com a símbol
                      de pau als pobles del món' segon el seu autor en el
                      context de la Guerra del Vietnam el 1969. Estava envoltada
                      de dos-cents vuitanta brolladors d'aigua a mode de font en
                      els que vam jugar una mica, igual que vam jugar amb la
                      'Dance Door', l'escultura de Robert Graham que representa
                      una porta de bronze envoltada de figures de ballarins en
                      baix relleu i que està col·locada en un punt en el que
                      deixa que 'Peace on Earth' i l'edifici de l'ajuntament es
                      vegin a través del seu marc. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| L'escenari
                      central del Mark Taper Forum marca la forma cilíndrica del
                      seu edifici, que està envoltat d'aigua, enllaçant amb la
                      font al voltant de l'obra 'Peace on Earth' i ajudant
                      d'alguna manera a suportar la calor que estàvem patint.
                      Per cert, aquesta zona recordo haver-la vist en un capítol
                      de la sèrie 'Bones', tot i que teòricament era la ciutat
                      de Washington DC. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      passar per davant de la Central Los Angeles Area High
                      School #9 for the Visual and Performing Arts, que ens va
                      cridar l'atenció per la seva seguretat, pels missatges
                      dels seus cartells i pels idiomes en què estaven escrits i
                      no pas pels estudis que s'imparteixen ni per la moderna
                      arquitectura dels seus edificis, basada en peces d'escacs. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      veure que les indicacions pels vehicles no eren del tot
                      clares i entenedores en alguns punts, així que quan
                      agaféssim les motos ja ens calia tenir ben clara la ruta
                      al cap per no equivocar-nos. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      vam dirigir cap a Chinatown i a la confluència de César E.
                      Chávez Avenue amb Broadway sorpresivament vam trobar-nos
                      amb dos dracs sobre l'entrada al barri xinès i no només
                      això, sinó que un senyal ho deixava clar. Per cert, també
                      érem a la mítica Route 66! | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| La
                      veritat és que no ens va agradar, no li vam saber trobar
                      el què i per nosaltres va ser una visita totalment
                      prescindible. Carrers amb edificis sense cap gràcia, de
                      tant en tant algun tot a cent i poc més, si a això li
                      sumem la calor que feia... Vam trobar més visitable un
                      tram d'Spring Street en el que hi havia petites botigues
                      en edificis baixets, més de l'estil del que es veu en
                      algunes pel·lícules. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Seguint
                      per César E. Chávez Avenue, vam arribar a Olvera Street,
                      que va ser la nostra entrada a El Pueblo. A banda
                      i banda del carrer hi havia edificis baixos de maons amb
                      botigues de souvenirs que en realitat són una
                      reconstrucció del segle XIX, encara que els originals no
                      eren gaire més antics, doncs dataven de finals del segle
                      XVIII. Val a dir que aquesta circumstància és una constant
                      a l'hora de visitar els USA i t'obliga a canviar la
                      perspectiva, doncs el que a Europa és relativament nou
                      allà és històric. | 
|  | 
|  |  | 
|   | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
pagar
                      l'entrada corresponent per entrar a Avila Adobe, la casa
                      més antiga de tot Los Angeles, construïda el 1818 per Don
                      Francisco Ávila, ocupada per l'exèrcit el 1847 i greument
                      malmesa durant el terratrèmol del 1971, va ser restaurada
                      per mostrar-se com exemple de l'estil de vida californià
                      de la dècada dels quaranta del segle XIX. Ens va semblar
                      més propera a construccions rurals del sud d'Espanya que
                      no pas algunes contemporànies europees. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| L'origen
                      de Los Angeles, que en aquell moment es deia El Pueblo de
                      Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de
                      Porciúncula, és recordat amb una placa al terra amb els
                      cognoms de les onze famílies a les que pertanyien les
                      quarata-quatre persones que s'hi van establir. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| The
                      Plaza data de 1820 i és el centre neuràlgic d'El Pueblo,
                      en ella hi ha les estàtues de Carles III, Felipe de Neve i
                      Juníper Serra. Nosaltres ens vam fixar en el Eugene
                      Biscailuz Building, actualment un centre cultural mexicà,
                      en els policies, les ballarines mexicanes i el Restaurant La Luz del Día, on ens
                      vam prendre uns refrescs mentre véiem els ocellets
                      aprofitar les restes de la taula del costat. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| La
                      Iglesia de Nuestra Señora la Reina de Los Ángeles (The
                      Church of Our Lady the Queen of the Angels) es va fundar
                      el 1814, tot i que no va estar completament acabada i
                      consagrada fins quatre anys més tard. De tota manera,
                      l'actual edifici, que és un dels tres llocs designats com
                      Historic Cultural Monuments by the City of Los Angeles, és
                      del 1861 i va substituir l'anterior església. Nosaltres
                      ens hi vam donar una volta i ens vam sorprendre per la
                      quantitat de feligresos i el seu fervor religiós, tot i
                      que potser només és així els diumenges. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      nosaltres ens costa donar un valor històric alt a llocs i
                      fets tan recents, tot i que no nego que el tinguin, i ens
                      vam fixar més en l'ambient i en les persones, però tampoc
                      no vam deixar de banda edificis com Pico House, un hotel
                      de luxe construït el 1870 per Pío Pico, un empresari
                      d’èxit que va ser l’últim governador mexicà de l’Alta
                      Califòrnia. Amb fontaneria interior, llums d’aranya
                      il·luminats a gas, una gran escala doble, cortines
                      d’encaix i un restaurant francès, era l’hotel més elegant
                      del sud de Califòrnia. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Tant
                      el Vickrey-Brunswig Building, l'edifici de maó de cinc
                      pisos que va construir el 1888 l'arquitecte Robert Brown
                      Young combinant arquitectura italianitzada i victoriana,
                      com el Garnier Block Building allotgen La Plaza de Cultura
                      y Artes. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Ens
                      vam dirigir a Sánchez Street i vam entrar al Chinese American Museum, un museu on
                      s'explica la història de la immigració xinesa als Estats
                      Units en general i a Califòrnia en particular, situat al
                      Garnier Building, l'edifici xinès més antic que es
                      conserva al sud de Califòrnia. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| The
                      Old Plaza Firehouse és el parc de bombers més antic de Los
                      Angeles. Construït el 1884, va funcionar com a parc de
                      bombers fins al 1897, només tretze anys. L'edifici va ser
                      utilitzat després com a saloon, botiga de cigars,
                      sala de billar, casa de barrets, mercat xinès, pensió de
                      mala mort, farmàcia... fins que es va restaurar als anys
                      cinquanta i es va obrir com a museu el 1960. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      travessar Los Angeles Street i Alameda Street per accedir
                      a l'interior de Los Angeles Union Station, l'estació de
                      ferrocarril principal de Los Angeles i la terminal
                      ferroviària de viatgers més gran de l'oest dels Estats
                      Units. Es va obrir el 1939, en ella conflueixen els
                      serveis del National Railroad Passenger Corporation, el
                      sistema regional de trens, Metrolink i tres línies de
                      metro a l'estació subterrània i ha aparegut a pel·lícules
                      com 'Union Station', 'Speed', 'Pearl Harbor', 'Blade
                      Runner' i 'Star Trek VIII: First contact' i sèries com
                      '24', amb Kiefer Sutherland i Elisha Cuthbert, i 'The Big Bang Theory', quan en
                      Sheldon decideix marxar tot sol a fer de vagabund i pensar
                      en la vida al capítol final de la setena temporada. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Era
                      un quart i mig d'una del migdia i vam entrar a Philippe The Original, un restaurant
                      mític en funcionament des del 1908 i en la localització
                      actual des del 1951 (crec que no han variat gens la
                      decoració des de la seva inauguració). És conegut també
                      pel seu saborós French Dipped Sandwich, tot un imperdible
                      per a qualsevol visitant i, pel que vam veure, un clàssic
                      entre els assistents al proper estadi de beisbol dels
                      Dodgers. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| De
                      passada i sense buscar-lo, vam veure el temple de Thien
                      Hau, un temple xinès dedicat a la deessa oceànica Mazu
                      molt visitat per asiàtics o descendents d'asiàtics que
                      s'hi acosten per practicar la seva religió o fer turisme. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vam
                      passar per sobre de Santa Ana Freeway i vam tornar a
                      trobar-nos sols pel carrer, recorrent grans avingudes i
                      grans distàncies. Hi havia travessies de dos-cents
                      cinquanta metres amb les voreres plenes de homeless
                      amb tendes, cartrons o mantes, molt colpidor i més a tocar
                      d'edificis enormes i relativament luxosos com
                      l'Ajuntament. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Little
                      Tokyo és un districte ètnicament japonès al centre de Los
                      Angeles i el cor de la major població japonesa-americana
                      d'Amèrica del Nord. És la més gran i poblada de només tres
                      Japantowns oficials als Estats Units, totes elles a
                      Califòrnia, però nosaltres només vam saber veure una
                      relativa concentració de restaurants japonesos i un petit
                      centre comercial obert i modern amb comerços que no
                      destacaven especialment per ser japonesos (entre ells, hi
                      havia una botiga de roba, complements i accessoris per
                      motoristes i motos). | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| També
                      s'havia de veure el jardí japonès James Irvine, adjacent
                      al Japanese American Cultural and Community Center i
                      nosaltres només vam saber trobar un petit jardí que tampoc
                      no ens va dir gran cosa i que posteriorment vam confirmar
                      que era el que havíem estat buscant, decepcionant. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Anàvem
                      buscant (i això que ja dúiem sis quilòmetres de passejada
                      a altes temperatures) alguna cosa que ens indiqués que
                      Little Tokyo existia i pagava la pena, però tot el que vam
                      trobar va ser el Higashi Honganji Buddhist Temple. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Ja
                      estàvem fent camí de tornada cap a l'hotel simplement
                      passejant sense una ruta marcada al mapa i ens vam trobar
                      amb el mural de 1985 anomenat 'The Pope on Broadway', de
                      l'artista multidisciplinar Eloy Torrez, representant a
                      Anthony Queen tal i com apareixia a la pel·lícula 'Zorba
                      el grec' de 1964, un mural que no és simplement una
                      expressió d'art, sinó que es tracta d'un reclam
                      publicitari de la marca Victor Clothing Co i està pintat a
                      l'edifici seu de l'empresa. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| En
                      arribar a la cruïlla de la 3rd Street amb Broadway ja
                      havíem entrat a la zona amb més vida del Downtown, estava
                      ple d'edificis més o menys històrics, com el Bradbury
                      Building, un edifici d'oficines de cinc plantes de 1893
                      que representa una fita arquitectònica per la seva
                      extraordinària atrileria de passarel·les d'accés, escales
                      i ascensors i la seva decoració de ferro, o el Million
                      Dollar Theatre, un dels primers palaus de cinema
                      construïts als Estats Units que va obrir les seves portes
                      el 1917 amb l'estrena de 'The Silent Man', hi havia
                      botigues a peu del carrer i hi havia gent caminant. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| A
                      Broadway mateix, en concret a l'edifici Homer Laughlin,
                      vam entrar a Grand Central Market, el mercat públic més
                      gran i antic de la ciutat, un mercat amb certes similituds
                      amb els nostres, tot i que ens va semblar que estava més
                      orientat a menjar-hi i als turistes (rep més de dos
                      milions de visitants l'any) que no pas una altra cosa.
                      Hauria estat una bona opció per dinar si no haguéssim
                      passat per Pilippe's Original i si no hagués estat tan ple
                      potser hi hauríem picat alguna cosa. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| 
                      Vam seguir camí cap a l'hotel i en aquesta zona, com a la
                      resta de Los Angeles, feia olor a xocolata, però com que
                      per aquí et creuaves amb gent, era sorprenent que segons
                      amb qui et creuaves, tingués l'aspecte que tingués, et
                      venien bafarades que et tombaven d'esquena. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Al
                      109 de 6th Street, ja a tocar de l'hotel, la botiga de
                      roba disco i fierce amb un toc gòtic de
                      dissenyadors independents Round 2 LA estava promocionant la
                      seva roba amb un concert de rock al carrer en el
                      que ens hi hauríem quedat si no fos pel cansament dels nou
                      quilòmetres de passeig. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Vaig
                      sortir a l'escala d'emergència de l'hotel a través d'una
                      finestra al passadís de la planta on eren les nostres
                      habitacions per intentar veure la teulada de l'edifici del
                      costat, on s'havia gravat el 1987 el vídeo de la cançó 'Where the
                      streets have no name', però uns policies que hi havia al
                      carrer em van dir que tornés cap a dins. | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| No
                      vam trigar gaire en tornar a sortir de l'hotel. Primer vam
                      anar a buscar la línia vermella del metro a Pershing
                      Square, vam baixar a Vermont/Sunset i allà mateix vam
                      agafar el shuttle que ens va dur fins
                      l'observatori Griffith. En total, va ser una hora i mitja
                      de viatge. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| En
                      arribar al final del trajecte, vam baixar de l'autobús i
                      el primer que vam veure va ser el monument als astrònoms,
                      una gran escultura de ciment que homenatja a sis dels més
                      grans astrònoms de tots el temps, Hipar de Nicea (aprox.
                      125 AC), Nicolau Copèrnic (1473-1543), Galileu Galilei
                      (1564-1642), Johannes Kepler (1571-1630), Isaac Newton
                      (1642-1727) i John Herschel (1738-1822). Per extensió,
                      també homenatja a tots els astrònoms i en particular també
                      a l'Albert Einstein, que no va ser inclòs perquè encara
                      era viu. | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| El
                      1955, en James Dean va encarregar un bust al Kenneth
                      Kendall perquè li havia agradat el que havia fet del seu
                      heroi Marlon Brando, un bust que no va arribar a veure mai
                      la jove estrella cinematogràfica perquè l'escultor el va
                      començar el vespre que en Dean va perdre la vida. De les
                      dues còpies que se'n van fer, una es pot veure al James
                      Dean Memorial Park a Fairmount, Indiana, mentre que
                      l'altra forma part del monument 'Rebel without a cause',
                      que rendeix tribut al mite de Hollywood i a la pel·lícula
                      homònima, doncs hi apareix l'observatori Griffith en
                      vàries escenes cabdals, tant a l'exterior com a l'interior
                      (per primer cop va aparèixer un planetari en una
                      pel·lícula, sí el planetari en el que va treballar en
                      Rajesh Ramayan Koothrappali a la sèrie 'The Big Bang
                      Theory'). | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Des
                      del mateix balcó en el que hi ha el bust del James Dean
                      (fa uns anys es va recol·locar en aquell punt
                      estratègicament per poder fer la foto) es poden veure les
                      icòniques lletres HOLLYWOOD. De tota manera, no era la
                      millor hora del dia per fotografiar-les, doncs el sol el
                      teníem de cara i ja bastant baix, tot i que ho vam
                      intentar des de tots els angles possibles i de totes les
                      maneres que se'ns van ocòrrer. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Dintre
                      de l'observatori hi havia molts panells explicatius de
                      temes científics que abarcaven des de la química elemental
                      a l'astrofísica, passant per la meteorologia,
                      l'electricitat, el magnetisme... Això sí, estava tot en
                      anglès i hi havia moltíssima gent, és a dir que no era
                      gens fàcil intentar gaudir-ho. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| Les
                      terrasses també estaven plenes de gom a gom, però
                      curiosament no per mirar cap al cel, que seria el més
                      lògic en un observatori astronòmic, sinó per mirar cap
                      avall, doncs ofereixen una panoràmica esplèndida de la
                      ciutat de Los Angeles. | 
|  |  | 
|  | 
|  |  | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Per
                      tornar cap al centre, vam haver de fer el mateix que a
                      l'anada, però a l'inversa, amb l'afegit d'haver de fer una
                      llarga cua per agafar l'autobús a l'esplanada al davant de
                      l'observatori. | 
|  | 
      
      
      
      
      
      
| Quan
                      vam sortir del metro a Pershing Square, al voltant de tres
                      quarts de deu de la nit, ja era ben fosc i nosaltres
                      estàvem realment cansats després d'un dia esgotador
                      l'endemà d'un dia llarguíssim. | 
|  |  | 
      
      
      
      
      
      
| De
                      camí a l'hotel, vam veure un petit bar-restaurant obert i
                      vam decidir entrar a fer un mos. Es tractava del D-town Burger Bar a 6th Street, un
                      autèntic diner americà en el que vam menjar-nos
                      unes hamburgueses. | 
|  | 
|  |  | 
|   |  |   | 
      
      
      
      
      
      
| Durant
                      el sopar vam estar comentant com havia anat el dia, el que
                      més ens havia agradat i el que menys i el que volíem veure
                      l'endemà, però el Jaume i el David es veu que no en van
                      tenir prou i un cop a l'habitació van seguir comentant-ho,
                      alhora que anaven ocupant per torns el silló amb forma de
                      mà que formava part de l'eclèctica decoració. | 
|  |  |