Valjunquera - Albacete

Alcañiz ens agrada i Albacete ens decep

L'esmorzar el teníem inclós, així que el vam fer a l'hotel i després de fer el check-out i carregar la maleta al cotxe, vam donar una volteta per veure alguna cosa del poble.

Com ens havia passat a Àvila, aquí vam tornar a trobar records del passat que seria bo que ja no hi fossin i que hauria de fer vergonya als veïns de Valjunquera que encara existissin.

Vam marxar cap a Alcañiz i vam intentar acostar-nos al centre amb el cotxe i, tot i a priori semblar difícil, vam aconseguir aparcar-lo.

Vam veure la placa de l'Asociación Familiar Amas de Casa y Consumo i vam començar a dubtar si érem nosaltres els avançats o els altres els endarrerits...

Ens vam acostar a la Plaza España, espai que comparteixen l'ajuntament original, l'edifici renaixentista de la llotja, que actualment és ocupat per dependències de l'ajuntament, i la Catedral de Santa María la Mayor.

A l'oficina d'informació turística, que estava allà mateix, ens vam informar d'una ruta turística que estava a punt de sortir i a la que ens vam apuntar, a més de recollir uns fulletons sobre rutes moteres.

La ruta va començar amb una passadeta ràpida per la Plaza España per després anar passejant pels carrers del centre històric de la capital del Baix Aragó.

Vam entrar també en un refugi antiaeri de la guerra civil en el que ens van projectar un audiovisual acompanyat amb efectes de llum i so per recrear l'ambient durant els bombardejos.

Vam continuar la visita fins arribar a la llera del riu Guadalope, on vam visitar l'antic molí, que després d'anys molent blat primer per l'ordre de Calatrava i després pel consell de la ciutat, passà a emprar-se com a central hidroelèctrica i que actualment conté les seus del taller d'arqueologia i de les denominacions d'origen del préssec de Calanda i de l'oli d'Aragó, per posteriorment albergar el centre de visitants de la ruta dels íbers, motiu pel qual estava parcialment en obres.

Vam creuar el riu i vam entrar a l'antiga església de Santo Domingo, que fa bastants anys que no es dedica al culte, doncs fins i tot va ser un taller durant el segle XX, i que actualment acull un centre d'interpretació d'alcañiz i el Baix Aragó amb força contingut multimèdia. I amb aquesta visita vam acabar la ruta guiada, vam tornar a buscar el cotxe i vam marxar cap a Albacete.

Un cop a la capital manxega, vam embolicar la troca una mica, doncs no dúiem mapa, hi havia molt poques indicacions, el centre no destacava ni pels seus carrers ni pels que t'hi duien i, sobretot, perquè vam anar a un hotel i la reserva la teníem en un altre (val a dir que havíem estat dubtant entre els dos fins l'últim moment). Finalment, ens vam instal·lar, vam sortir a fer un vol i vam prendre una cerveseta en un bar musical.

Al Bar Tu Caña Y Tu Tapa de la Calle Mayor vam demananr-nos uns xanguets fregits amb ou ferrat acompanyats, com no podia ser d'una altra manera, d'una cervesa ben fresca.

Vam continuar el passeig pel centre emprant com a guia uns fulletons que vam agafar a l'hotel i vam poder veure la catedral dedicada a Sant Joan Baptista i altres edificis i estàtues d'un cert interès, com el Museo de la Cuchillería, que destaca pel seu color verd.

Com ens estava passant en unes quantes poblacions, també vam trobar imatges que no ens agradaria trobar i poc després vam tornar cap a l'hotel, aturant-nos en un quiosc-restaurant al Parque de Abelardo Sánchez en el que vam sopar alguna cosa.