07/08/2012

Vassenden - Bergen

Bergen, ciutat catalana

Vam deixar el càmping a tres quarts de nou del matí i vam tornar a agafar l'E39 en direcció sud-oest, seguint el traçat del riu Jølstra fins els llacs Movatnet i Bergavatnet a tocar del Førdefjorden, llavors vam encarar-nos direcció sud per anar a buscar el Sognefjorden.

A quarts de deu del matí ja érem al moll del port de Lavik, on anàvem a agafar el ferri que ens conduiria per 51 € a Oppedal, a l'altra banda del Sognefjorden, però com que no sortia fins a quarts d'onze, vam anar a una estació de servei Statoil per repostar gasolina per les motos, gasoil pel cotxe i cafè pels cafeters (recordeu que tenien el termo que els garantia servir-se de franc).

A les onze i cinc minuts tornàvem a arrencar i com que fins a Bergen no anàvem a canviar de carretera, vam decidir anar una mica per lliure. Jo anava primer i quan ens estàvem acostant a la capital del comtat de Hordaland, vaig afluixar una mica el ritme per tal de reagrupar-nos, la Núria no va trigar a arribar a la meva alçada, però el trànsit va començar a ser molt més intens i, per tant, no hi havia manera que podessin atrapar-nos ni el cotxe ni la moto. Tampoc no veia on aturar-me i molt menys quan a més la carretera es va convertir en autovia, així que vam anar circulant en direcció a Bergen centre.

La Núria i jo vam aparèixer al centre de Bergen sobre dos quarts d'una i al cap d'un moment vam començar a trucar-nos entre els uns i els altres. S'esperava que nosaltres trobéssim els altres, però no teníem ni idea d'on érem ni molt menys d'on eren els altres amb les indicacions que ens donaven. Per casualitat, primer ens vam trobar amb el cotxe, però llavors es va complicar bastant comunicar-nos amb l'altra moto perquè em trucaven a mi i si jo conduia no podia contestar i vam conduir més del que hauria estat desitjable perquè el Jordi es va agobiar una mica per circular amb el remolc i per no trobar on aturar-se. De tota manera, vam acabar trobant-nos tots.

Fins i tot abans de trobar-nos amb el Jordi i la Rosa, nosaltres ja vam intentar agafar allotjament en un hotel que ens recomanava la guia turística, però estava ple. Quan ja estàvem tots reunits, vam mirar al YMCA Hostel i també estava complet, així que vam anar a l'oficina de turisme. Ens va atendre una noia que no volia reservar-nos res, com passa a moltes oficines de turisme, doncs només et donen la informació per evitar situacions estranyes. De tota manera, vam aconseguir que ens truqués a alguns llocs i quan es va tornar a dirigir a nosaltres ens va dir: "bé, podem continuar en català, no?". Finalment, vam aconseguir reservar per 211 € una habitació quàdruple i dues lliteres a l'habitació comuna a l'alberg Bergen Vandrerhjem Montana als afores de la ciutat. Abans d'anar-hi, però, vam passar pel banc per canviar moneda, doncs ens estàvem trobant que els imports petits sempre els podíem pagar amb tarjeta, però en canvi els grans, principalment allotjament, molts cops els havíem de pagar en metàl·lic.

Vam anar cap a l'alberg, ens vam instal·lar (la Núria i jo vam lligar amb les xarxes de Pacsafe el nostre equipatge) i vam dinar al menjador comunitari, on unes noies valencianes ens van donar algunes indicacions. Per anar cap al centre, vam anar a buscar l'autobús que ens havien indicat i sobre les quatre de la tarda començàvem a fer el turista.

A Bergen hi ha dues visites inexcusables que estan a tocar l'una de l'altra i nosaltres vam començar pel barri Bryggen (en català es tradueix per "moll" i antigament s'anomenava Tyskebryggen, que en català vol dir "moll alemany"), l'antic barri dels comerciants de la lliga Hanseàtica. És Patrimoni de la Humanitat i està construït en fusta. De fet, podríem dir que està reconstuït en fusta, doncs els primers edificis eren del segle XIV, però un gran incendi els va cremar pràcticament tots el 1702 i no és pas l'únic incendi que ha patit al llarg de la història.

En sortir del Bryggen no ens vam dirigir cap al castell, sinó que vam anar en direcció contrària per endinsar-nos en el Mercat del Peix o Fisketorget, l'altra gran atracció turísitca de Bergen. Es tracta d'un mercat que ja existia el 1276 en una plaça al centre de la ciutat i que ha estat controlat per la lliga Hanseàtica, per l'ajuntament, pels pescadors i pels comerciants, prova de la seva importància. També ha anat movent-se i actualment està repartit entre el modern edifici Torghallen a Strandkaien (és l'edifici que a la planta superior conté l'oficina de turisme) i les paradetes a Vågsbunnen, tot a Zachariasbryggen.

la formigueta sitges
sergibuda.catç

Per acabar de situar-nos i tenir una visió de tota la ciutat, vam decidir agafar el trenet turístic (120 € tots sis) allà mateix. En el recorregut d'uns tres quarts d'hora vam passar pel Mercat del Peix, la llacuna Lille Lungegårdsvann i l'antiga porta de la ciutat, vam pujar pel carrer Flellveien i ens vam aturar deu minuts al mirador Tippetue per gaudir de la bona panoràmica de tot el centre i el port. Tot seguit, vam tornar al Bryggen passant pels pintorescos carrers al voltant de Mariakirken, Håkonshallen i la torre Rosenkrantz.

Vam decidir fer una volta pel nucli antic de la ciutat i durant aquesta volta vam veure el Roll & Rock American Diner i vam decidir prendre unes cerveses per 61 €.

Vam acabar de donar la volta al centre i quan ens dirigíem cap al Mercat del Peix per sopar ens vam trobar tot de motos custom davant d'un bar, però no ens hi vam ficar perquè ja era tard.

El Fisketorget ja estava tancat, així que vam haver de buscar un altre lloc per sopar i al mateix Zachariasbryggen vam seure a la terrassa d'un restaurant per turistes. Allà ens vam trobar amb un cambrer de Vilassar de Mar que ens va explicar que eren molts els estudiants catalans que anaven a Noruega durant les vacances d'estiu, doncs es podien col·locar fàcilment i el sou mínim era de 2.000 €. En canvi, a l'hora de parlar dels costos, compartir pis estava més o menys al preu de Barcelona, el menjar un 30% més car i l'alcohol a preus prohibitius. Respecte al sopar, vam pagar uns 160 €, però s'ha de dir que ens va caure alguna ració que no havíem demanat i que no vam pagar i que el cambrer es va 'oblidar' de cobrar alguna cosa.

El dia ja no va donar gaire més de sí, doncs al final vam acabar agafant l'autobús de tornada cap a l'alberg a quarts d'onze de la nit.