05/08/2012 Majavatn - Bud 599 Km. |
La carretera de l'Atlàntic |
Com que havíem de fer molts
quilòmetres i la Núria i jo érem els més lents a l'hora de
sortir pel matí (el Pedro i la Txaro duien una maleta que
carregaven al cotxe, igual que els meus sogres, mentre que
nosaltres havíem d'encabir-ho tot a les bosses estanques
Ortlieb i lligar-les convenientment a les motos), vam
decidir que el cotxe comencés la ruta quan estés preparat (a
les vuit del matí) i que nosaltres ja l'enganxaríem pel camí
tot i sortir gairebé mitja hora més tard. |
|
|
|
|
|
Ens vam trobar pel camí, però a
l'hora de superar Trondheim les motos vam travessar-la i el
cotxe la va circumval·lar, en tot cas tots vam deixar l'E6
poc després per continuar per l'E39. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cap a tres quarts de dues de la
tarda ens vam aturar en una àrea de descans per dinar
plegats, a tres quarts de tres vam tornar a arrencar, però
no vam fer gaires quilòmetres, doncs a Halsa vam agafar el
ferri (47 €) que ens va dur a Kanestraum en menys de vint
minuts. |
|
|
|
|
|
|
Pel pont Straumsundbrua i els
seus 412 metres vam passar del continent a l'illa d'Aspøya i
d'aquesta illa vam passar a la de Frei utilitzant el
Freifjordtunnelen, que transcorre més de cinc quilòmetres
per sota del mar (de fet, és per sota del Freifjorden),
després de pagar el peatge corresponent. Vam seguir saltant
a altres illes, la més important de totes elles Bergsøya,
per ponts de tot tipus i vam tornar a circular més de cinc
quilòmetres per sota del nivell del mar per
l'Atlanterhavs-tunnelen, també de pagament. Tot aquest
conjunt de connexions que et porten de la part continental
de Noruega a Kristiansund rep el nom de Krifast. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Però encara teníem per davant
el plat fort de l'enginyeria de carreteres o com a mínim el
tram més espectacular de tots, l'Atlanterhavsvegen o La Carretera de
l'Atlàntic, una secció de 8,3 quilòmetres de llarg de la
carretera comarcal 64 que recorre un arxipèlag als municipis
de Hustadvika i Averøy, al comtat de Møre og Romsdal, amb
vuit ponts, un pendent màxim del vuit percent i quatre zones
de descans o miradors, segons la Viquipèdia. La vam fer
d'anada, de tornada i un altre cop d'anada, ens vam aturar
en la zona de descans amb bar, però no vam poder prendre'ns
cap cervesa perquè només tenien begudes sense alcohol, i per
gaudir-la al màxim el cotxe fins i tot va desenganxar el
remolc a l'aparcament d'un supermercat. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Per recomanació d'una parella
amb la que vam parlar al bar de La Carretera de l'Atlàntic,
vam anar a Bud, un poble costaner a la mateixa península de
Romsdal. Vam arribar-hi a les set de la tarda i vam anar
directament al càmping Pluscamp Bud, on vam trobar una
magnífica cabana en un càmping meravellós i molt ben cuidat
per 142 €. |
|
Vam sortir a voltar una mica
(després de tants quilòmetres agraíem estirar una mica les
cames) i buscar un lloc per sopar. Hi havia restaurants
especialitzats en peix, ens vam acostar a un, però estava
tancat i com que tampoc no ens feia gràcia pagar una
burrada, estar estona buscant i entaular-nos excessivament,
al final per 112 € ens vam demanar unes hamburgueses, unes
patates fregides i unes llaunes de cervesa al MIX Bud Kiosk og Spiseri i ens ho vam
prendre a la terrassa. |
|
|
|
|
|
|
El poble es veia molt ben
cuidat i es notava que hi havia una certa riquesa. De fet, a
més de ser un poble de pescadors, era un poble amb una
indústria al voltant de la pesca, amb assecadors de bacallà,
fumadors de salmó i indústria conservera, tot això afegit al
turisme, la restauració, els serveis auxiliars i el comerç,
doncs ja al segle XVI era la vila amb més activitat
comercial entre Bergen i Trondheim. Hauríem pogut dedicar-li
més estona, però era tard i estàvem cansats. |
|
|
|
|
|
|
|