04/08/2012 Mevik - Majavatn 356 Km. |
Dia de ferris |
Encara no eren dos quarts de
nou que ja sortíem del càmping, doncs jo crec que vam
espavilar més del que era habitual pel fàstic que ens feien
alguns racons d'aquella casa. |
|
|
El nostre plantejament pel dia
era fer tants quilòmetres com fóssim capaços per la
carretera que voreja els fiords, l'Fv17, utilitzant els
ferris que anaven enllaçant trams de carretera, igual que ho
feien els llarguíssims ponts i túnels. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al terme municipal de Meløy,
quan anàvem vorejant el Holandsfjorden en direcció a Forøy,
ens vam veure en l'obligació d'aturar-nos per gaudir de
l'espectacle d'Svartisen, el conjunt de glaceres format per
Vestre Svartisen de 221 Km2, que és la segona
glacera continental més gran de Noruega, i Østre Svartisen,
que amb els seus 148 Km2 n'és la quarta. |
|
|
|
|
|
|
|
|
A un quart i mig de deu del
matí vam arribar al moll del port de Forøy, just per
embarcar. Vam pagar els 42 € en total que costava i a dos
quarts vam salpar en direcció a Agskardet, on vam arribar-hi
al cap d'un quart. |
|
|
|
|
|
En menys de trenta quilòmetres
ja érem al port de Jektvik, on vam agafar el ferri que per
90 € ens havia de dur a Kilboghamn. En el trajecte d'una
hora i escaig de duració vam aprofitar per menjar una mica
de formatge navarrès i tastet sec berguedà. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam recòrrer els vint-i-cinc
quilòmetres que ens separaven d'Stokkvågen o, el que és el
mateix, de l'entrada al fiord Sjona per resseguir els
seixanta-sis quilòmetres de la riba d'aquest fiord fins a
Nesna, sorprenent-nos l'alta velocitat d'alguns dels
vehicles que anaven en la nostra direcció i amb els que
havíem coincidit al ferri. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En arribar al moll dels ferris
vam entendre la pressa dels altres vehicles, doncs acabava
de salpar un ferri i nosaltres havíem d'esperar-nos prop de
dues hores. Vam aprofitar per repostar els vehicles, per
dinar en una de les taules que hi havia al mateix moll i per
veure ferris d'altres línies. |
|
|
|
|
|
|
Vam pagar 57 € per un trajecte
d'uns vint minuts que ens estalviava uns cent quilòmetres i
una hora i vint minuts de ruta, per tant és molt lògic que
es corri per agafar-lo o que no s'agafi i es volti el
Ranfjorden. |
|
|
|
|
Al poc de baixar del ferri a
Levang ens vam trobar una tarda amb un sol espectacular i
una vegetació molt diferent, doncs hi havia molts arbres i
boscos, tot i que seguia havent muntanyes pelades amb
neveres de diversos tamanys. Vam decidir travessar Mosjøen
sense aturar-nos-hi i posar-nos a buscar allotjament no més
enllà de les cinc de la tarda, doncs els dos dies anteriors
havíem patit força per trobar on dormir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A les cinc menys algun minut
vam veure el Fjellheimen Kro Motell Hytter a peu de la
carretera a Majavatn, vam demanar disponibilitat i ens van
oferir un parell de hytters amb plantes al sostre
per 108 €. |
|
|
|
Ens acabàvem d'instal·lar quan
van aparèixer un parell de motos Harley-Davidson amb dues persones
cadascuna. Es tractava d'una parella amb dues criatures i la
moto del pare tenia problemes. Duien un mes fora i tornaven
cap a Trondheim (a uns tres-cents quilòmetres). La mare amb
un dels fills va seguir ruta i va aparèixer un cotxe amb uns
amics que va recollir l'altra criatura mentre el pare
intentava arreglar alguna cosa. Vam deixar-li les nostres
eines i fins i tot li vaig donar la idea d'usar un espàrrec
repara-punxades per tapar una fuga d'oli a la zona del canvi
de marxes que li va permetre marxar cap a casa poc abans que
nosaltres ens poséssim a sopar i anéssim a dormir. |
|
|
|
|
|