29/07/2012 Nordkapp - Langfjordbotn 309 Km. |
Comencem a descobrir Noruega |
Ens vam llevar i ens vam anar
espavilant, tot i que l'edifici de lavabos estava a una
certa distància i feia fresca per passejar-se a mig vestir.
Vam esmorzar una mica al menjador comunitari i vam recollir
els trastos. |
Com que havíem vist que al
Pedro se li havia fos el pilot de la moto, vam decidir anar
cap a la gasolinera que hi havia a Honningsvåg per
mirar-nos-ho i tractar de solucionar-ho. |
Un cop a la gasolinera i mentre
vèiem tot tipus de vehicles, vam descobrir que no s'havia
fos la bombeta, sinó que havia petat el fusible. Canviar-lo
no era un gran problema, però volíem saber per què havia
passat i vam veure que la parrilla porta-equipatge s'havia
partit i havia tibat del cable que alimentava el llum de fre
del cofre, partint-lo i provocant el curtcircuit. Vam
desconnectar el llum de fre del cofre, vam treure el cofre,
vam subjectar-ho tot amb unes cintes i vam canviar el
fusible fos. |
Com que allò és la fi de la fi
d'Europa, per començar el viatge de tornada havíem de fer a
l'inrevés una part del camí que havíem fet el dia anterior
de pujada a Nordkapp. |
Vam aturar-nos a la platja que
havíem vist el dia anterior plena d'agrupacions de pedres.
Ens va semblar molt curiós i en la més alta de totes vam
voler deixar constància del nostre pas. A més, com que la
botiga de souvenirs
estava tancada, la Rosa va agafar una pedra com a record. |
Al cap de molt pocs quilòmetres
i uns tres quarts d'hora de ruta, vam aturar-nos al voral
per deixar els vehicles i acostar-nos caminant a un
assecador de peix que vam veure. Jo no nego que no fossin
bons els peixos, però feien moltíssima pudor. |
Vam continuar la ruta, però al
cap d'una estona vam tornar a aturar-nos, aquest cop per
posar-nos els impermeables perquè s'estava posant a ploure.
Per estones, vam deixar el nivell del mar i vam agafar més
alçada, de tal forma que vam poder veure prop nostre neveres
a les zones obagues. A l'hora de repostar, vam triar una
gasolinera Statoil, on comprant un got-termo tens cafè de
franc cada cop que repostes, oferta que va triomfar entre
els meus companys de viatge (jo, com que no en
prenc...). |
Durant el repostatge, vam
acordar dinar de restaurant perquè el temps no acompanyava
gens (molt tapadot, amb molta humitat quan no pluja i
temperatura per sota dels 10º C), així que a tocar de la
gasolinera vam entrar en una espècie d'hamburgueseria, Det Lille Kjøkken, on vam estar-nos-hi
més temps del que hauríem volgut, però vam dinar prou bé per 107 €. A
la sortida, vam estar xerrant amb un noi que ens va dir que
també tenia una Vulcan, de manera que el vam intentar
convèncer per tal que assistís al Vulcan Rally. |
Com que vam acabar sortint de
dinar vora les quatre de la tarda, pràcticament vam engegar
per començar a buscar un lloc on dormir, doncs havíem
acordat que no se'ns fessin més enllà de les cinc abans no
comencéssim a buscar. En tot cas, vam arrencar direcció
Narvik per l'E6. |
|
|
|
|
|
Vam trobar una zona en la que
s'estaven fent obres, aquí un pont, aquí un túnel, aquí
reasfaltant... Hi havia tasques de manteniment (els hiverns
havien de ser duríssims) i tasques de canvi de traçat. |
|
|
|
|
Vam passar per Talvik, una
localitat d'uns tres-cents habitants, el nom de la qual
deriva segons una teoria de la unió de les paraules "tall"
(pi en català) i "víkr" (entrada en català) del noruec antic
i segons l'altra teoria de la corrupció de la paraula
"Dálbmeluokta" (badia de boira en català) en Sami del nord.
A la vila hi destaca l'església, que és la que va donar nom
a la granja al voltant de la que va anar creixent el que amb
el temps es convertiria en Talvik. |
|
|
|
|
Talvik, des dels inicis del
segle XIX, ha estat un nucli comercial, però la zona és
essencialment pesquera i ramadera i bona prova d'això és la
quantitat de bestiar que vam trobar-nos. Entre les
construccions de fusta, ens van cridar l'atenció els
graners, doncs molts d'ells tenien l'entrada en alt. |
|
|
|
|
|
|
Els paisatges eren
espectaculars amb muntanyes que sortien del mar, núvols que
es recolzaven a les muntanyes, neus que s'acostaven al
mar... Per això, haver d'aturar-nos perquè algú havia de fer
alguna cosa no era pas un entrebanc, sinó una oportunitat
per fer més fotos o simplement admirar el que teníem davant
dels nostres ulls. |
|
|
|
|
Vam seguir trobant molts trams
en obres, alguns dels quals fins i tot una mica perillosos
per lliscants, i meravelles de la natura en forma de
muntanyes sorgint de l'aigua. |
|
Vam trobar el Camping Altafjord a Langfjordbotn, vam
demanar disponibilitat d'allotjament i, malgrat que hi havia
bungalows, ens van oferir una caseta per 108 €. |
|
Ens vam anar instal·lant alhora
que anàvem revisant dades de la ruta: on érem, els
quilòmetres que havíem fet (gairebé tots els dies en fèiem
menys dels que pensàvem que anàvem a fer, doncs les
carreteres eren més lentes de l'esperat i ens aturàvem molt
per fer fotos i gaudir dels llocs), on pensàvem que podríem
arribar l'endemà, la previsió del temps... |
Mentre els quatre motoristes
ens anàvem treient la roba de moto, obríem l'equipatge, ens
posàvem còmodes i totes aquestes coses, la Rosa i el Jordi
aprofitaven per fer una volteta, descobrint un txoko
amb xemeneia central. |
Tan bon punt com van tornar a
la caseta que havíem llogat, ens vam posar a preparar el
sopar i, quan va estar preparat, vam seure tots sis a taula. |
|
|
|
La Núria va posar-se a preparar
coses per l'endemà i jo a fer còpies de seguretat de les
fotos del dia mentre els altres quatre estiraven una mica
les cames i el dia ja no va donar per gaire més. |
|
|
|