30/07/2012 Langfjordbotn
- Bardu 369 Km. |
Paisatges increïbles |
Com cada dia, el despertador va
sonar a les set del matí, ens vam anar espavilant, vam
esmorzar, vam recollir i vam carregar l'equipatge. Al final,
sortíem a les nou i cinc minuts. |
|
|
|
|
Vam començar la ruta on
l'havíem deixat el dia anterior, és a dir a l'E6 en direcció
a Narvik, amb les motos al davant i gaudint d'un entorn
natural espectacular. Entre altres curiositats, vam
trobar-nos que hi havia senyals de trànsit diferents per
assenyalar la presència de rens i ants. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al cap de poqueta estona, vam
aturar-nos desordenadament en un eixamplement del voral
perquè vam veure un riu amb tot de roques i l'aigua
obrint-se amb virulència pas entre i per sobre de les
roques. L'anècdota va ser trobar un bolet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El cotxe, que havia anat
darrera de les motos fins aquell moment, va arrencar abans
que els motoristes estéssim preparats, però al cap de ben
poquet vam arribar a l'alçada del cotxe, doncs estava aturat
en un mirador sobre el fiord en un port de muntanya. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam continuar la ruta per l'E6,
buscàvem un lloc on reparar el suport de la parrilla de la
moto del Pedro i seguíem gaudint d'un paisatge encisador que
no et deixava de sorprendre, com també ens va sorprendre
trobar-nos un elf en una gasolinera poc abans d'esmorzar. |
|
|
|
|
A Storslett, finalment, vam
trobar un taller en el que ens podien arreglar el suport, es
tractava d'Storslett
Auto AS Meca Car Service, on tot un professional va
soldar-lo i li va afegir un reforç. |
|
|
|
Vam tornar a arrencar, però
tampoc no vam fer gaires quilòmetres, doncs vam trobar un
salt d'aigua amb un lloc on aturar-se just al davant i no
ens vam poder resistir a fer-ho. |
|
|
|
|
|
|
|
La següent tirada vam
aconseguir que fos de gairebé una hora, deixant enrere
Sørkjosen, Rotsundelv, Røtsund, el petit port de la lína
de ferri Røtsund-Ulløybukt, Nordmannvik i
Olderdalen, des d'on surten els ferris que et duen cap a
Tromsø, Trollvik i Birtavarre, malgrat que ens hi hauríem
aturat milers de vegades perquè hi havia constantment davant
dels nostres ulls un espectacle de la natura. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Entre els dos túnels que
comuniquen Birtavarre i Skarvdalen vam trobar un lloc perfecte per aturar-nos a
dinar, doncs tenia unes vistes perfectes a la badia, les
muntanyes al fons amb neu permanent, un salt d'aigua a
l'altra banda de la carretera, molt aparcament, taules i
bancs. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al final, ens hi vam estar una
hora i mitja, de quarts de dues a les tres de la tarda. Com
que dúiem fets només uns cent seixanta quilòmetres, vam
decidir no aturar-nos o aturar-nos el mínim imprescindible,
tot i que les vistes seguien convidant a fer-ho. |
|
|
|
|
|
|
|
|
A tres quarts de cinc de la
tarda vam veure un supermercat Rema 1000 a tocar d'una
gasolinera a Nordkjosbotn i vam aprofitar per comprar alguna
cosa que ens feia falta i repostar, a més de mirar què hi
havia pels voltants per anar a dormir. |
|
|
A Moen teníem Buktamoen, un lloc ple de serveis,
entre ells lloguer de hytters, gasolinera, estació
d'autobusos, aparcament i àrea de descans per camioners,
però estava ple. |
|
|
|
En canvi, al Bardu Camping & Turistsenter, a la
localitat de Bardu, sí que vam trobar allotjament, en
concret un gran hytter per tots sis amb dues
habitacions, un altell, cuina, menjador i sala d'estar per
uns 146 €. El càmping era maco, estava net i
tenia molt a la vora un Rema 1000, però no admetia el
pagament amb targetes que no fossin noruegues i el servei de
wifi no ens va permetre connectar-nos. |
|
|
|
|
Fins a l'hora de sopar, vam
descarregar fotos, preparar la ruta de l'endemà, estirar les
cames, organitzar l'equipatge i preparar el sopar, que va
consistir en amanida d'enciam, tomàquet i all per compartir
i uns ous ferrats amb cansalada viada del Berguedà. |
|