Irún - Bayonne

Més costa

Vam llevar-nos, vam recollir i vam carregar les motos i un cop preparats, vam demanar-nos alguna cosa per esmorzar a la cafeteria de l'hotel.

sergibuda

El camí cap a Biarritz el vam fer sense agafar cap via ràpida, el que ens obligà a circular pràcticament tot el viatge entre cases, de tal forma que l'intens trànsit ens va fer perdre temps, alhora que ens anàvem empapant de tot allò que vèiem.

Res més arribar a Biarritz, vam travessar-la sencera sense baixar de les motos i ja vam poder-nos adonar del tipus de ciutat de què es tracta, doncs hi ha palauets i grans hotels per tot arreu.

La primera parada va ser a peus del far, que a més de ser un edifici emblemàtic que dibuixa la silueta del cap Saint-Martin i de complir les seves funcions com a far, ofereix la possibilitat de gaudir de la visió de Biarritz des d'un lloc excepcional.

sergibuda

No només es tracta d'un mirador privilegiat, sinó que el far per ell mateix ja té el seu interès: hi ha un rellotge de sol on fas d'agulla posant-te al lloc adequat segons l'època de l'any i hi ha una hèlix d'un vaixell que va embarrancar a la mateixa platja de Biarritz.

Llavors vam anar al centre de Biarritz i després d'aparcar les motos, vam decidir visitar una mica la ciutat, començant per mirar-nos la famosa platja, vigilada pel far, per unes roques desgastades per les ones que sobresurten al mar i pels nombrosos surfistes que són habituals des dels anys seixanta, quan un parell de turistes estadounidencs van importar aquest esport a Europa.

Vam anar passejant per la Promenade en direcció al complicat Port des Pecheurs, passant per escales i passarel·les que donen accés a alguna roca amb mirador inclòs mentre ens miràvem les ones, les roques, els surfistes, els buscadors de pops i altres criatures marines...

Vam deixar la platja per endinsar-nos una mica en la ciutat, on vam descobrir bastant comerç i una bona oferta gastronòmica que vam aprofitar per dinar en una terrassa a bon preu, però amb un servei una mica antipàtic.

Vam tornar cap a les motos i vam sortir de Biarritz en direcció cap a Bayonne, que era el nostre destí i on teníem reservada una habitació en un Etap on pensàvem dormir-hi tots tres.

Després de que la Núria (havíem reservat habitació per a un sol ocupant i així ens estalviàvem un 25% del preu) descarregués els bultos a l'hotel, vam marxar cap al centre i vam aparcar les motos a tocar de la muralla, on vam trobar-nos aquesta meravella.

sergibuda

Es tracta d'una ciutat a molt curta distància del mar, entre dos rius (el Nive i l'Adour) i a tocar de muntanyes, el que li atorga un caràcter mescla d'aquestes circumstàncies geogràfiques, com també és mescla de poders (religiós -catedral-, militar -com tota ciutat fronterera, de fet les baionetes deuen el seu nom a haver-se defensat els baionesos amb un ganivet lligat al fusell per mancança de pólvora- i civil -és una de les subprefectures del departament dels Pirineus Atlàntics-) i de cultures (coneguda com la capital cultural del País Basc, les cultures gascona i francesa també hi són molt presents). Curiosament, el traçat medieval i les seves edificacions dibuixen un paisatge urbà excepcionalment harmoniós, tot i el mosaic de caràcters de la ciutat.

La catedral data del segle XIII, va ser declarada patrimoni de l'humanitat per l'UNESCO com a monument del camí de Santiago, té dos campanars de 85 m. d'alçada i a la banda sud hi té el claustre, al que no vam poder accedir-hi a causa d'unes obres de rehabilitació.

La vida als seus carrers és molt animada, amb molt comerç, locals d'oci, terrasses, artistes de carrer... Fins i tot els gats es queden embadalits observant el moviment!

Coneguda com és pel seu pernil, el formatge de llet d'ovella, la seva xocolata (va ser el primer lloc a França on es va treballar el cacau), les angules, els confits, el foie-gras... no és gens estrany que a tocar del riu i del mercat hi trobéssim la Foire au Jambon de Bayonne, que es tradueix en terrasses plenes de gent, paradetes de menjar, stands amb productes gastronòmics i molta animació.

Tot i l'animació de la fira, vam preferir creuar el riu Nive per un dels seus ponts per seguir recorrent la ciutat, doncs no teníem més temps que aquella tarda/nit per veure-la.

La ciutat seguia sent la mateixa a aquesta riba del riu Nive, però més real, no tan opulenta, no tan turística... amb roba estesa, nens jugant i paraules en gascó.

A la terrassa d'un dels bars d'aquesta part de la ciutat vam decidir aturar-nos-hi a prendre alguna cosa i descansar mentre la fèiem petar de valent.

sergibuda

Vam tornar cap a la Foire au Jambon de Bayonne amb la intenció de sopar alguna cosa, però només vam poder prendre unes cerveses, cosa que vam fer tranquilament.

Així doncs, vam tornar a creuar el riu per buscar on sopar i vam tenir la sort d'anar a parar a un petit restaurant molt casolà i gens car on vam sopar molt bé un plat típic de la regió (no recordo el nom) i on al Kunta li van posar nata en comptes de llet pel tallat.

En un local proper hi havia bastant ambient (potser la consumició d'una beguda que se servia flambejant un gotet que es deixava caure dintre d'un got més gran amb cervesa tenia alguna cosa a veure) i vam prendre alguna cosa per contribuir-hi a l'ambient abans d'anar a l'hotel, on ens vam separar de l'Alfonso, que va haver de tornar cap a casa per una dolència de son pare.