Sortida a Carcassonna

Tot i que en arribar al bungalow vam obrir una mica de vi, no vam allargar excessivament la nit, així que relativament d'hora vam poder quedar per fer un esmorzar de germanor.

Un cop més, vam tornar a refer el camí que ens duia a La Citè, aquesta vegada amb la intenció de passar-hi tot el dia, visitar el castell i, com no, firar-nos alguna cosa.

Vam entrar al recinte de les muralles per la porta d'Aude i vam anar passejant pels seus carrers fins la porta principal, mentre deixàvem per més tard la visita al castell, doncs hi havia molta cua.

Llavors vam tenir l'osadia d'entrar al cementiri que hi ha allà, tot i que jo no hi vaig estar gaire estona.

Sota un sol espectacular, vam tornar a traspassar la muralla per endinsar-nos un cop més en La Citè.

Tot i no tenir gaire gana i que el lloc és prou turístic com per dinar a una hora decent, vam decidir fer un mos a una hora encara mig correcte pels francesos a la terrassa d'un local de kebabs.

En una botiga vam veure una bruixa, però no ens vam espantar i vam seguir passejant i mirant botigues fins tornar a arribar a la porta del castell.

sergibuda

Malgrat que vaig sentir alguna bajenada relacionada amb antics pastors de la comarca, el que va aparèixer davant nostre no va ser altra cosa que el comiat de solter del fill d'algun comte o algun altre noble.

Tot i que ens va costar més del compte prendre una decisió, finalment la Pepi, la Itzíar, l'Antonio, la Núria i jo vam entrar a visitar el castell mentre els altres anaven a firar-se dracs i destrals. Això sí, la visita va venir precedida d'una llarga cua i acompanyada d'un excessiu nombre de visitants, el que ens va fer alleugerir-la més del que ens hauria agradat (saltant-nos explicacions, lectures i una part de la muralla) i arribar bastant tard a la cita acordada.

En sortir, ens vam trobar la Clara, el Francesc i el Carles que ens estaven esperant des de feia estona mentre miraven un grupet de gent que anava disfressat i que no vam tenir clar si jugaven a rol o si feien algun tipus de representació.

sergibuda

Entre la calor que feia i la caminada que duiem al damunt, estava clar que el que necessitàvem era anar a fer una cerveseta en una de les moltes terrasses repartides per La Citè, mentre els tres "dessertors" ens explicaven què havien comprat i el grupet de visitants del castell feia escapadetes a comprar el que ja tenia escollit.

Llògicament, si hi havia un arc (el que li van comprar a la Itzíar), s'havia de provar i això és el que vam fer en un raconet no gaire amagat.

Vam sopar en un restaurant on van anar lentíssims a l'hora de servir-nos i vam tornar pel caminet de sempre.

sergibuda

Un cop al càmping, vam veure alguna compra que encara no ens havien ensenyat i vam fer-la petar una miqueta al voltant d'un cubata en un recipient curiòs.