23/07/2012

Koblenz - Travemünde

El primer ferri

Pel matí, encara vam descobrir més detalls de l'hotel, com els sostres amb vegetació al damunt o el jardí del darrera, encara més gran que el davanter.

Havíem matinat (l'hora de llevar-se la vam fixar a les set del matí), havíem pres alguna cosa i havíem carregat, però per sobre de tot, havíem descansat, així que estàvem en disposició de fer els quilòmetres que teníem per endavant.

Com que els costums de cadascú són diferents, vam haver d'adaptar-nos els uns als altres i una de les coses que vam decidir aquell dia va ser fer desdejuni i esmorzar, de tal forma que qui necessités sortir amb alguna cosa a l'estòmac no tenia problema i qui no podia esmorzar tan d'hora tampoc no en tenia, així que en un dels primers repostatges vam muntar la paradeta i vam esmorzar.

La resta del matí, autopista, repostatges i quilòmetres, molts quilòmetres... La veritat és que el fet de no veure gairebé res des d'una autopista/autovia no sé si és dolent perquè et fa el viatge avorrit i no tens la sensació de ser al país on ets o si és bo perquè així no pateixes per tot allò que deixes de visitar o conèixer.

El dinar, com no, va ser un altre cop de pícnic en una àrea de servei de l'autopista, on per cert cobraven uns cèntims per utilitzar els lavabos.

El trànsit per Alemanya ja és de per sí bastant caòtic (molts vehicles i molt ràpids) i la zona de Colònia encara més, però el que és als voltants d'Hamburg ja és el no va més i a nosaltres ens va enganxar amb obres pel mig (a tota la xarxa viària alemanya sempre hi hem trobat un munt d'obres), amb una calor espatarrant i amb cues inacabables.

Vam anar directes cap al port, doncs no havíem reservat els passatges i no teníem clar si aquest ferri normalment s'omplia. Al taulell de reserves ens van recomenar un altre ferri més econòmic que sortia l'endemà, però nosaltres preferíem el ferri que sortia aquell vespre i que ens va costar 592 € perquè viatjava de nit (estalvi de temps) i així no havíem d'agafar hotel aquella nit (estalvi de diners). La intenció era agafar els bitllets i acostar-nos a Lübeck per visitar una botiga de la cadena Louis, a més així podríem reposar els estris de càmping que ens havien robat, però com que vam acabar arribant al port una mica més tard del que esperàvem i vam veure les cues de vehicles a les carreteres, vam preferir no moure'ns d'allà, no fos cas que acabèssim perdent el vaixell.

D'allà no només sortia el nostre ferri, sinó que n'hi havia d'altres, com el que duia a Helsinki, en el que vam veure pujar un grup de motos custom.

Durant les més de dues hores d'espera, vam aprofitar per visitar la botiga duty free del port, on els camioners s'avituallaven d'alcohol a carretons i on nosaltres també vam comprar cerveses i Bacardí. Finalment, ja passades les vuit del vespre, vam embarcar.

Un cop dins, ens vam haver de buscar la vida per lligar la moto i els que ja ho sabien van anar ràpids a buscar les millors cintes. De tota manera, crec que vam fer un bon treball i vam deixar les dues motos per superar la mala maror.

Després d'haver abordat el vaixell, vam anar als nostres camarots per deixar els trastos i posar-nos còmodes i tot seguit vam fer un reconeixement de la nau, que ens va sorprendre gratament per les comoditats i la qualitat de les instal·lacions.

Com que cap de nosaltres no estava pas avesat a la navegació marítima, flipàvem en colors amb els moviments d'altres embarcacions i amb tots el preparatius i moviments que es produien.

Vam agafar un lloc a la proa del vaixell per tal de veure perfectament com salpàvem i vam aprofitar per prendre'ns unes cerveses acompanyades de patates fregides i cacauets del duty free del vaixell.

Ens va meravellar veure com pujaven els tràilers a bord del vaixell ancorat a babord com ens va meravellar veure el port com s'allunyava de nosaltres (o érem nosaltres els que s'allunyaven del port?) o un vaixell-discoteca tot il·luminat.

El sopar el vam fer al mateix saló i un cop acabat vam començar a desfilar cap al llit, doncs el dia havia estat llarg. Això sí, com cada dia, abans d'anar a dormir descàrrega general de fotos en el netbook i en el disc dur extern per garantir que no es perdien.