Oxford

Colleges & laundry

El Barceló Oxford Hotel es troba a dues milles del centre de la ciutat, però hi ha un autobús amb un ampli horari que t'hi porta en poc temps.

sergibuda

El primer que vam fer al centre d'Oxford va ser anar a l'oficina de turisme a demanar per una bugaderia per poder rentar la roba (havíem suposat que amb tant estudiant hauria d'estar ple, però va resultar que no, doncs només n'hi havia dues i allunyades del centre) i vam buscar un lloc on esmorzar a l'hora que vèiem un munt de bicicletes circulant.

Aquí també vam agafar el bus turístic de City Sightseeing, però com que la major part del dia ens va estar plovent, vam haver de viatjar a cobert i no vam poder fer fotos. La primera aturada la vam fer al castell, que es tracta d'un edifici que fins fa poc (anys seixanta) feia de presó, així que pràcticament només ens queda una torre de l'antic castell, però des d'allà es té una magnífica vista de tota la ciutat.

El soterrani era conformat per una bonica combinació d'arcs i columnes.

sergibuda

El problema de visitar una exposició sobre un antic penal, com la que hi havia en una part del castell, és que pots endur-te alguna sorpresa mirant fotos d'antics presos...

La veritat és que no cal gaire imaginació per tenir clares quines eren les condicions de vida veient les instal·lacions.

Mentre anàvem a buscar un altre cop l'autobús turístic, vam passar per la porta del Nuffield Collegue i vam entrar a fotre un cop d'ull, tot i que només s'hi podia passar al jardí interior.

El Christ Church College és un dels colleges més reputats i, a més, ha passat a la fama per ser l'escenari de moltes de les escenes d'en Harry Potter (el menjador de la película és una còpia exacta ampliada, les escales del hall també hi apareixen...) i és un dels més clars exemples de la típica arrogància anglesa, doncs funciona amb un horari propi que difereix en cinc minuts de la resta del país, coincidint amb la distància en graus amb Greenwich .
sergibuda

Per davant de Carfax Tower vam passar uns quants cops, doncs està al centre de la ciutat, en una de les artèries principals, però no van coincidir amb el toc de campana que assenyala els quarts.

Suposo que pel tipus d'ambient jove que es deu viure durant el curs escolar, aquí els pubs tenen un aire més de festa, en general.

Tot i que hi ha creuers pel riu de diferents tipus i duracions, el temps ens va aconsellar no prendre'n cap, a més que no sé si donaven el servei en aquelles condicions.

sergibuda

Vam aprofitar l'hora de dinar per anar a buscar la bugaderia i menjar un sandvitx amb unes patates fregides i així mirar de fer més lleugera l'estona.

A Aldates Road, el carrer on hi havia la bugaderia, però més al centre, s'hi troba (i és un reclam turístic més) la botiga a la que Alícia, la del país de les meravelles, anava a comprar dolços al llibre escrit per Lewis Carroll, que va ser alumne de Christ Church College.

També al centre de la ciutat, a Magdalen Street, hi ha un jardí al centre en el que hi ha l'església de Saint Mary Magdalen i, com en tota Anglaterra, al seu costat hi ha el cementiri, de tal forma que la gent hi passa pel mig o s'asseu en un dels bancs a menjar sense cap tipus de por o mania.

sergibuda

La majoria dels taxis són negres o grisos i el model majoritàriament utilitzat és aquest de la foto, però poden anar totalment pintats amb publicitat i poden ser qualsevol altre model de cotxe.

Vam anar cap a l'hotel per descansar un miqueta i vam tornar a agafar l'autobús per anar a sopar, però no trobàvem cap pub i ens vam anar allunyant del centre, acabant en un lloc un xic estrany on servien bàsicament pollastre i tenien un cert estil mexicà. La sorpresa va ser trobar que de les dues cerveses que servien cap d'elles era britànica i una d'elles era Sagres, així que la Núria se'n va demanar una i vam tenir presents els amics que en aquell moment estaven gaudint de la multitudinària concentració de Faro, on un s'infla a beure Sagres.

Després vam tornar cap al centre tot buscant un lloc on fer una copa i vam trobar un pub força animat anomenat The Chequers, que és un dels pubs tradicionals britànics.

sergibuda

Resulta també molt curiòs que tinguin uns horaris tan estrictes (en algun lloc no ens han servit menjar perquè passava un minut de l'hora) i que després hi hagi llocs com el McDonald's (no, a aquest no li vam fer foto), el Burger King i algun altre que hi havia al centre d'Oxford que tanquin a les tres de la matinada o la cadena de supermercats Sainsbury's que obre a les vuit del matí i tanca a les onze de la nit.

Esperant l'autobús per tornar cap a l'hotel vam poder fotografiar un d'aquests taxis que he comentat que van completament pintats.