Formació 3.0 a Castellet

Com altres vegades, m'havia arribat de la Formació 3.0 que organitzava el Servei Català del Trànsit, però aquest cop no ens coincidia amb cap altra activitat i es feia a la vora de casa, així que li vaig proposar a la Núria que aprofités per participar-hi, però a ella no li va venir de gust i em va dir que no deixés passar l'oportunitat. Vaig reservar una plaça  a les dotze del migdia, de tal forma que de bon matí vaig poder aprofitar per anar a passejar amb la Merlès.

sergibuda.cat







Després del passeig, vaig vestir-me convenientment, vaig agafar un casc homologat i vaig enfilar cap a Vilanova i la Geltrú, on vaig agafar la carretera cap a L'Arboç.

sergibuda.cat







El lloc on havien d'estar instal·lades les carpes era Castellet, així doncs cap allà m'hi vaig dirigir. Vaig arribar davant la terrassa del Restaurant El Barretet, on hi havia unes quantes motos aparcades, com acostuma a ser habitual en cap de setmana, i vaig aparcar al Carrer del Castell, però no vaig trobar res.

sergibuda.cat
sergibuda.cat







Vaig haver de preguntar i ningú no em va saber dir res, així que vaig tornar a pujar a la moto i em vaig dirigir cap a l'aparcament que queda una mica més endavant, d'esquena al pantà i de cara al riu, on hi havia les instal·lacions necessàries per a la formació.

sergibuda.cat







Vaig passar per la taula on es duia el control i em vaig trobar amb la desagradable sorpresa que, tot i tenir la reserva feta i arribar a l'hora prevista, van decidir incloure a la sortida que em pertanyia a una persona que no estava inscrita i simplement s'havia presentat acompanyant a algú altre en el lloc que hauria d'haver ocupat jo.

sergibuda.cat







Per si això no fos suficient, al grup en el que em van posar també hi van afegir algú que no estava inscrit i al final, després d'esperar gairebé cinquanta minuts, vam acabar sent un grup més nombrós, és a dir que cadascú de nosaltres anàvem a tenir menys atenció de la que ens pertocaria.

sergibuda.cat







A la moto del monitor del curs que ens acompanyava va pujar de paquet un càmara que feia un reportatge pel Telenotícies i, malgrat que inicialment jo estava al darrere del grup, vaig acabar sortint darrere del monitor perquè va suposar que per anar en una moto custom havia de tenir una cura especial amb mi.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







Es tractava de seguir el monitor fins que ell fes un senyal, moment en el que tocava deixar passar a la resta del grup i col·locar-se al final de la cua.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







Va ser una marxa tranquil·la, doncs com ja he dit crec que pensava que duia aquesta moto perquè no sabia conduir, i a més va durar ben poc, doncs s'havia de donar pas a la resta dels integrants del grup.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







La resta del recorregut en direcció a Vilanova i la Geltrú encara va ser més lent, en part perquè algun dels companys de formació anava molt lent i en part perquè en ser més enrere del grup l'efecte acordió ens va compactar, però no ens va separar.

sergibuda.cat
sergibuda.cat







Ens vam aturar a la rotonda just abans de passar per sota de l'autopista Pau Casals, la C-32, on ens vam reagrupar i vam coincidir amb unes altres motos.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







El monitor ens va dir en quin ordre volia que ens poséssim, però a l'últim moment va decidir tornar-me a posar a mi al capdavant, però aquest cop el que havíem de fer era situar-nos davant d'ell i circular com ho faríem normalment.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







Em va deixar passar a la rotonda i vaig començar el recorregut, però no em va seguir, vaig haver d'esperar-lo (vaig suposar que s'havia quedat esperant el grup) i vaig tornar a tirar, però un altre cop es va quedar i vaig haver de tornar a esperar-lo i pràcticament ja vaig haver de deixar pas al següent i posar-me a la cua.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







Van seguir passant un rere l'altre fins que ens va dir que avancéssim i tiréssim ja cap al recinte on hi havia les carpes i l'organització.

sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat
sergibuda.cat







Ja de tornada, ens van entregar uns pens amb el vídeo 3D de la volta que havíem fet i el vam visualitzar. A mi em van dir que es notava que duia molts quilòmetres amb aquesta moto i que la dominava perfectament, no em van corregir res, mentre que a altres participants, apart de traçades i altres temes, els van corregir la posició de les cames, les espatlles, els colzes... Per mi, que no en tenen ni idea de com s'ha de pilotar una moto custom i no saben què dir-te. Més tard, quan ja estàvem acabant, van venir a dir-me que amb la meva moto no hauria d'anar tan ràpid! No em corregeixen res i simplement em diuen que no he d'anar a aquesta velocitat, quina mena de formació és aquesta? Tampoc el mossos no van fer la revisió de la meva moto ni, lògicament, van deixar-me la seva avaluació. Una mica decepcionant perquè tenia unes espectatives força altes i tenia ganes d'aprendre, tot i que m'ho vaig passar bé i vaig sortir d'allà amb ganes de repetir-ho si es dones les circumstàncies.

sergibuda.cat






sergibuda.cat