Formació 3.0 a
Castellet |
Com altres vegades, m'havia
arribat de la Formació 3.0 que organitzava el Servei Català
del Trànsit, però aquest cop no ens coincidia amb cap altra
activitat i es feia a la vora de casa, així que li vaig
proposar a la Núria que aprofités per participar-hi, però a
ella no li va venir de gust i em va dir que no deixés passar
l'oportunitat. Vaig reservar una plaça a les dotze del
migdia, de tal forma que de bon matí vaig poder aprofitar
per anar a passejar amb la Merlès. |
|
Després
del passeig, vaig vestir-me convenientment, vaig agafar un
casc homologat i vaig enfilar cap a Vilanova i la Geltrú,
on vaig agafar la carretera cap a L'Arboç. |
|
El
lloc on havien d'estar instal·lades les carpes era
Castellet, així doncs cap allà m'hi vaig dirigir. Vaig
arribar davant la terrassa del Restaurant El Barretet, on
hi havia unes quantes motos aparcades, com acostuma a ser
habitual en cap de setmana, i vaig aparcar al Carrer del
Castell, però no vaig trobar res. |
|
|
Vaig
haver de preguntar i ningú no em va saber dir res, així
que vaig tornar a pujar a la moto i em vaig dirigir cap a
l'aparcament que queda una mica més endavant, d'esquena al
pantà i de cara al riu, on hi havia les instal·lacions
necessàries per a la formació. |
|
Vaig
passar per la taula on es duia el control i em vaig trobar
amb la desagradable sorpresa que, tot i tenir la reserva
feta i arribar a l'hora prevista, van decidir incloure a
la sortida que em pertanyia a una persona que no estava
inscrita i simplement s'havia presentat acompanyant a algú
altre en el lloc que hauria d'haver ocupat jo. |
|
Per
si això no fos suficient, al grup en el que em van posar
també hi van afegir algú que no estava inscrit i al final,
després d'esperar gairebé cinquanta minuts, vam acabar
sent un grup més nombrós, és a dir que cadascú de
nosaltres anàvem a tenir menys atenció de la que ens
pertocaria. |
|
A
la moto del monitor del curs que ens acompanyava va pujar
de paquet un càmara que feia un reportatge pel
Telenotícies i, malgrat que inicialment jo estava al
darrere del grup, vaig acabar sortint darrere del monitor
perquè va suposar que per anar en una moto custom
havia de tenir una cura especial amb mi. |
|
|
|
Es
tractava de seguir el monitor fins que ell fes un senyal,
moment en el que tocava deixar passar a la resta del grup
i col·locar-se al final de la cua. |
|
|
|
|
|
|
Va
ser una marxa tranquil·la, doncs com ja he dit crec que
pensava que duia aquesta moto perquè no sabia conduir, i a
més va durar ben poc, doncs s'havia de donar pas a la
resta dels integrants del grup. |
|
|
|
|
La
resta del recorregut en direcció a Vilanova i la Geltrú
encara va ser més lent, en part perquè algun dels companys
de formació anava molt lent i en part perquè en ser més
enrere del grup l'efecte acordió ens va compactar, però no
ens va separar. |
|
|
Ens
vam aturar a la rotonda just abans de passar per sota de
l'autopista Pau Casals, la C-32, on ens vam reagrupar i
vam coincidir amb unes altres motos. |
|
|
|
El
monitor ens va dir en quin ordre volia que ens poséssim,
però a l'últim moment va decidir tornar-me a posar a mi al
capdavant, però aquest cop el que havíem de fer era
situar-nos davant d'ell i circular com ho faríem
normalment. |
|
|
|
|
|
Em
va deixar passar a la rotonda i vaig començar el
recorregut, però no em va seguir, vaig haver d'esperar-lo
(vaig suposar que s'havia quedat esperant el grup) i vaig
tornar a tirar, però un altre cop es va quedar i vaig
haver de tornar a esperar-lo i pràcticament ja vaig haver
de deixar pas al següent i posar-me a la cua. |
|
|
|
Van
seguir passant un rere l'altre fins que ens va dir que
avancéssim i tiréssim ja cap al recinte on hi havia les
carpes i l'organització. |
|
|
|
|
|
|
Ja
de tornada, ens van entregar uns pens amb el vídeo
3D de la volta que havíem fet i el vam visualitzar. A mi
em van dir que es notava que duia molts quilòmetres amb
aquesta moto i que la dominava perfectament, no em van
corregir res, mentre que a altres participants, apart de
traçades i altres temes, els van corregir la posició de
les cames, les espatlles, els colzes... Per mi, que no en
tenen ni idea de com s'ha de pilotar una moto custom
i no saben què dir-te. Més tard, quan ja estàvem acabant,
van venir a dir-me que amb la meva moto no hauria d'anar
tan ràpid! No em corregeixen res i simplement em diuen que
no he d'anar a aquesta velocitat, quina mena de formació
és aquesta? Tampoc el mossos no van fer la revisió de la
meva moto ni, lògicament, van deixar-me la seva avaluació.
Una mica decepcionant perquè tenia unes espectatives força
altes i tenia ganes d'aprendre, tot i que m'ho vaig passar
bé i vaig sortir d'allà amb ganes de repetir-ho si es
dones les circumstàncies. |
|