NavaRider Day |
Vaig sortir de Sitges a mig matí i vaig fer la ruta habitual cap a Igualada, d'allà a Vilagrassa, Anglesola, Balaguer i a Tamarit de la Llitera vaig aturar-me a repostar. |
|
|
|
Com
que m'havien parlat molt bé del forn de pa que hi ha a
l'entrada de Siétamo, vaig decidir aturar-m'hi i mirar si
podia picar alguna cosa, doncs no havia dinat. El forn era
estrany, em van fer entrar sí o sí a l'obrador i escollir
què volia d'un carretó amb safates on les pastes s'estaven
refredant. En vaig escollir una que feia molt bona fila,
torradeta i amb sucre pel damunt que, per sorpresa meva,
estava farcida de xocolata. |
|
|
|
|
Vaig
anar directament a recollir el dorsal, el passaport, els
tiquets, la samarreta, el mapa i la resta de material que et
donava l'organització, però vaig haver de fer una mica de
cua. |
|
|
|
Un
cop vaig tenir la bossa, vaig anar a repostar per tenir la
moto preparada per a l'endemà i vaig aprofitar per comprar
alguna cosa per picar. El següent a fer era acostar la moto
el més possible a l'Hotel Europa, que és on tenia la
reserva. Vaig tenir sort i vaig poder aparcar a la zona
habilitada al carrer Duque de Ahumada, vaig fer el check-in,
em vaig saludar amb la Mercè i vaig pujar a l'habitació, des
d'on tenia una perfecta panoràmica del carrer Estafeta. |
|
|
|
Vam
quedar al Café Iruña, a la Plaza del Castillo, a les vuit
del vespre, jo hi vaig arribar que faltaven cinc minuts i no
vaig veure ningú a la terrassa, vaig entrar i tampoc no vaig
veure ningú, així que em vaig quedar a la barra i em vaig
demanar alguna cosa. |
|
|
|
Vaig
sortir cap a la terrassa i vaig trobar-me la resta de la
gent, amb els qui vam anar pel casco viejo a fer pintxos
pels bars, però sense tornar-nos bojos i anant a dormir a
una hora coherent amb l'hora a la que ens havíem de llevar. |
|
|
|
|
|
|
A
quarts de set del matí ja érem al Parque de La Runa, doncs
estàvem inscrits al grup 2 i això vol dir que sortíem a les
set i dos minuts. Com que ja ho havíem parlat el dia
anterior de fer subgrups i no anar tots plegats, doncs
seríem massa motos juntes, no ens vam perdre cap dels
membres del nostre subgrup. |
|
|
|
|
|
|
Vam
sortir de Pamplona en direcció Lumbier, una ruta habitual
per a la Núria i per mi de camí a Pamplona o a Guipúskoa,
però a l'alçada d'Urroz-Villa ens vam desviar per l'NA-234
per anar a buscar l'NA-2400, que ens va deixar just davant
del pont sobre el riu Irati que hi ha a l'entrada de
Lumbier. El sol començava a treure el cap i vam anar cap al
Puerto de Las Coronas (951 m.), però abans vam haver de
superar un tram amb boira. |
|
|
|
Ja
amb claror de dia, però amb fresca de la nit, vam començar
la revirada pujada del Puerto de Larra-Belagua (1.600 m.),
que ens va regalar unes vistes precioses, tot i que a
aquella hora ens vam trobar en algunes corbes el sol
totalment de cara, fent la conducció un xic perillosa. |
|
|
|
|
|
|
Vam
segellar el passaport i vam comentar el tram i la fresca,
doncs els que duien termòmetre a la moto van dir que havíem
estat circulant a 5º C. Per això ens va entrar tant bé la
tassa de brou acompanyada d'un pintxo de formatge de
la Vall del Roncal que ens van servir a l'edifici de
l'estació d'esquí nòrdic. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Com
que el port fa de frontera amb França, la ruta continuava
amb la baixada del port per on havíem pujat, això volia dir
que ens anàvem a trobar moltes motos de cara (érem el segon
grup i no ens havia avançat ningú, tot i que sí que hi havia
motos que suposo que van tirar pel dret cap a Lumbier, però
la majoria venia al darrere), que en algunes corbes no
anaven a tenir visió de nosaltres pel sol i que en d'altres
(així de revirat és el port) érem nosaltres els que anàvem a
quedar-nos cecs. A més a més, un ramat de vaques encara va
afegir més perillositat al tram. |
|
|
|
A
partir d'Isaba, la ruta tornava a ser nova, vam passar per
Otsagabia i Jaurrieta, vam superar el Port de Remendia
(1.040 m.), vam travessar la Selva de Irati, vam repostar a
Aurizberri i vam fer el Coll d'Erro (801 m.) abans d'arribar
al següent punt de control. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quan
vam arribar al Restaurante Gau Txori de Zubiri, ja hi havia
moltíssimes motos, així que vam suposar que apart de les que
havien sortit abans que nosaltres de Larra-Belagua, de les
que ens havien avançat i de les que ens podien haver passat
mentre repostàvem, n'hi havia unes quantes que havien
retallat camí per Garralda, estalviant-se més d'un quart
d'hora. Vam segellar, vam recollir la beguda (una Coca-Cola
en el meu cas) i un pintxo de txistorra. |
|
|
|
Vam
continuar pel port d'Egozkue (856 m.), després vam fer un
petit tram de la nacional, però vam deixar-la abans del
túnel de Belate, doncs nosaltres vam fer el port (847 m.),
per tornar a enganxar la nacional fins a Berroeta, on vam
agafar una carretera encimentada amb tifes de vaca, moltes
castanyes i el pitjor de tot, molta humitat (la càmera es va
embafar), tot i que era preciosa. Vam tornar a la nacional
un altre cop, però vam tornar a abandonar-la just passat
Mugairi per agafar l'N-4453, tot i que t'estalviaves mitja
hora si seguies per la nacional cap al Puerto de Otxondo
(602 m.), que és pràcticament on nosaltres vam tornar a
agafar-la. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El
punt de control era a Dantxarinea, localitat fronterera
plena de supermercats, gasolineres i restaurants, en tres
dels quals es dinava. A nosaltres ens va tocar en el
Restaurante Otxondo i la veritat és que va estar bé i ens
van servir prou ràpid. Passaven vint minuts de les tres de
la tarda quan vam tornar a la carretera. |
|
|
|
El
següent tram ens va dur per Zugarramurdi (tampoc no vam fer
el tram ràpid que estalviava un altre quart d'hora),
Elgorriaga, Leitza i Lekunberri, fins arribar a l'Hostal
Restaurante Machaín d'Irurtzun, on ens vam poder hidratar
amb la beguda oferta per l'organització i repostar a la
gasolinera propera. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En
aquell punt, jo em sentia cansat. Suposo que el fet d'estar
una mica rovellat en això d'anar en moto i tombar perquè
normalment anava en sidecar, els pneumàtics una mica baixos
de pressió que no em donaven gens de confiança i menys en
els trams humits pels que havíem passat durant tota la
jornada i els frens amb un tacte molt diferent van
contribuir al cansament. De tota manera, no vam pas agafar
la directa per a arribar a Pamplona i estalviar-nos tres
quarts d'hora, sinó que vam fer la ruta de 75 Km. proposta,
superant l'Alto de Guembe i gaudint de l'espectacular Sierra
de Etxauri. |
|
|
|
|
|
|
© Airald |
|
© Airald |
|
|
|
|
|
|
Vam
arribar feliços i havent gaudit d'un molt bon dia en moto a
la capital navarresa i ens vam dirigir cap al Parque de la
Runa, on vam haver de fer una miqueta de cua pel tema d'anar
passant d'un en un pel photocall. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam
anar cap als nostres hotels i vam quedar en veure'ns
ràpidament, just el temps d'una dutxeta i canviar-nos, doncs
no volíem que ens passés el mateix d'altres anys que ens
havíem trobat sense cazuelas per anar massa tard. |
|
|
|
© |
|
© Airald |
|
© Airald |
|
|
|
|
|
|
|
Havent
acabat les tres cazuelas incloses en la inscripció, la
Marta, amb molt bon criteri, va proposar anar a assaborir un
moskovita a l'Hostería El Temple a Curia Kalea. |
|
|
|
Poc
després, foto de família a la Plaza Consistorial, amb la
façana barroca i tocs rococós de l'edifici de l'Ajuntament
de Pamplona de fons, on se'ns veu la cara de felicitat,
amagant el cansanci que va fer que uns quants anéssim a
dormir sense ni tan sols entrar a la sala Zentral. |
|
© Mercè Orriols |
|
El
diumenge al matí, malgrat que ja havíem parlat que la
tornada l'anàvem a fer per lliure (fins i tot hi havia qui
ni tan sols tornava cap a casa), encara ens vam veure alguns
de nosaltres i ens vam poder acomiadar. |
|
|
|
Jo
vaig fer el recorregut habitual cap a Puente la Reina
evitant l'autovia passant per Liédena i Yesa entre altres,
el Puerto de Santa Bárbara, Ayerbe, on vaig fer un pintxo de
truita amb pernil dolç i formatge, Osca, Barbastro, Monzón,
Binéfar, Tamarit de la Llitera, Balaguer, Anglesola,
Tàrrega, Cervera, Igualada, Vilafranca i Sitges. |
|
|
|
|
|
|