Girona i la Collada de Toses

Vam reservar un hotel a Girona amb uns punts que tenia la Núria i que anaven a caducar. Les nostres intencions eren aprofitar el dia per fer ruta, la tarda per fer turisme urbà i el vespre per fer un bon sopar, però tot els plans es van començar a tòrcer quan a les tres de la tarda estàvem a Mollet per dinar en un Viena...

Al supermercat Esclat de Malla vam aturar-nos per repostar, descansar una mica i prendre la decisió de complicar la ruta, endinsant-nos a Les Guilleries i passant a tocar del pantà de Sau (boig per tu!).

Vam recòrrer carreteres i camins desconeguts per a nosaltres fins aquell moment (fins i tot vam haver de recular per haver arribat al final d'una d'aquestes vies) i vam gaudir de la conducció i del paisatge, així que no ens va importar gaire acabar arribant un pèl tard respecte a les nostres previsions.

A l'hotel pràcticament només vam tenir temps de veure que arribava l'autocar de l'Osasuna (l'endemà jugava contra el Girona) i d'arreglar-nos per anar caminant a sopar al Bubbles Gastrobar, que havíem reservat a través de la web eltenedor i que va resultar tot un encert.

Vam pensar si anar al concert que es feia a La Devesa i que se sentia des del centre històric, però ens va fer una mica de mandra, doncs estàvem una mica cansadots després de la ruta en moto i la passejada des del nostre hotel, així que vam acabar decidint anar a prendre una copa a The River, un bar força animat i ambientat amb objectes del món del rock.

En sortir, vam complir amb la tradició besant el cul de la lleona, encara que en realitat féssim un petó al cul d'una reproducció de la lleona, tal i com s'explica a la viquipèdia.

Una noia que ens va veure fer el ximple ens va donar uns flyers per prendre un txupito de franc al Sunset Jazz Club, allà a la vora. Li vam fer cas i en acabat vam agafar un taxi per tornar a l'hotel.

Teníem l'esmorzar inclós a l'hotel i el vam aprofitar, però ens vam haver de contenir perquè teníem reservat a Ca la Núria de Puigcerdà per dinar i allà es menja molt bé. Per agafar gana, vam fer ruta per Besalú, Castellfollit de la Roca, Sant Joan les Fonts, la Vall de Bianya i Sant Joan de les Abadesses.

Un cop a Ripoll, vam decidir aturar-nos i seure en una terrassa per hidratar-nos convenientment alhora que gaudíem del bon temps i de les vistes més típiques, emblemàtiques i conegudes de la capital d'El Ripollès.

El següent tram de ruta va ser molt més divertit que l'anterior, doncs va transcòrrer al llarg de l'N-260, coneguda en aquesta zona com la Collada de Toses. A més, com que anàvem un pèl tard, encara ens vam divertir una miqueta més del normal.

A Puigcerdà ens vam trobar amb la Rosa, la Montse, el Jordi i el Cosme, amb els qui vam tenir el plaer de posar-nos les botes al magnífic restaurant de la Núria Bonet.