XXVI
Reunión Libre Estrella de Javalambre |
Malgrat ser una trobada que havíem recomenat força, ni se'ns van apuntar el David ni el Jaume ni va voler/poder repetir el Miguel Ángel i, a més, la persona que sí que se'ns havia apuntat, la Cristina, a última hora va haver de quedar-se a casa per culpa d'un encostipat, així que vam sortir de Sitges amb la llibertat d'anar al nostre ritme i per la ruta que escollíssim, però sense la companyia dels amics. |
|
|
|
Estàvem
travessant Calafell quan vaig notar que el cable de
l'embrague trencava uns quants filaments, així que vaig
decidir utilitzar-lo només per arrencar i fer la resta de
canvis a patada. De tota manera, vam baixar per l'N-340 i
l'A-7 fins que vam desviar-nos cap a Reus, on vam enganxar
l'habitual N-420, que ens va fer creuar els dos primers
colls del cap de setmana, el del Pigat i el del Moro, mentre
els generadors eòlics anaven voltant al ritme del vent. |
|
|
|
|
|
|
A
l'alçada de Valdealgorfa, vam trencar cap a l'N-232 en
direcció a Vinaròs, tot i que nosaltres només volíem arribar
fins a Morella, on havíem estat la
setmana anterior, durant les festes de Sant Antoni. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Després
de travessar una zona en què la carretera recupera el traçat
i l'ample anteriors (suposo que es tracta d'una de tantes
obres inacabades per manca de pressupost), vam coronar el
coll de Torre Miró. |
|
|
|
|
|
|
Vam
aturar-nos per assegurar-nos de quin era el camí a seguir i
de pas vam decidir que a la primera gasolinera que trobéssim
ens aturaríem a repostar, doncs anàvem a entrar en una zona
molt menys poblada i en conseqüència seria més difícil
trobar on fer-ho. |
|
|
|
|
|
|
Vam
agafar la CV-125, vam passar per Cinctorres, Portell de
Morella, el Puerto de Las Cabrillas, La Iglesuela del Cid i
Vilafranca, on vam parar per prendre alguna cosa, descansar
una miqueta i tornar a consultar la ruta a seguir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ens
vam adonar que hauríem d'haver agafat el trencall cap a
Mosqueruela, així que vam haver de recular sis quilòmetres i
agafar una carretera encara més estreta i, el que és pitjor,
amb un asfalt en molt pitjor estat. En creuar Mosqueruela,
però, va millorar força, i vam poder coronar els 1.665 m de
Puerto Linares sense problemes, per just després iniciar la
baixada que ens duria a Linares de Mora, el Puerto de
Nogueruelas (1.552 m), Nogueruelas i Rubielos de Mora. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eren
quarts de cinc tocats quan finalment vam arribar a Manzanera
i vam entrar a es instal·lacions del càmping, entremig d'un
munt de motos que també arribaven a aquella hora. |
|
|
|
Vam
aparcar les motos a l'entrada i vam anar a fer les
inscripcions, que aquest any havien canviat de lloc i no es
feien a la recepció, sinó al pub.
Vam passar per les dues taules (inscripcions de la concentra
i allotjament) i a cap de les dues no ens van tornar
l'import corresponent de la Cristina. |
|
|
|
Vam
descarregar les motos i vam pujar a l'habitació per deixar
els trastos i canviar-nos de roba i calçat per estar mes
còmodes. A més, vam posar a carregar la càmera que portava a
la moto. |
|
|
|
Vam
anar a buscar el gotet de brou calent que oferia
l'organització i ens el vam prendre al bar del càmping
mentre esperàvem que ens preparessin l'entrepà que ens vam
demanar. |
|
|
|
Com
la majoria de la gent que hi participa, vam aprofitar la
pancarta que anuncia la concentració a mode de photocall per
deixar constància de la nostra assistència a l'esdeveniment
motociclístic. |
|
|
|
Ens
vam acostar al poble caminant i vam anar a la fonda a
prendre una cerveseta i a modificar la reserva del sopar.
Després, vam entrar al saló d'actes per assistir a la
conferència de l'Olga, una barcelonina que va estar
rodant per l'Himàlaia indi amb uns amics en unes Royal
Enfield llogades. |
|
|
|
Tot
i que l'Olga
estava molt nerviosa, la xerrada va estar molt bé,
intercalant explicacions sobre una presentació i vídeos de
les aventures. A més, va haver una Royal Enfield exposada
per tal de posar-nos en situació. |
|
|
|
En
acabat i com que aquest any no va haver degustació de
pernil, com n'hi havia hagut l'any anterior, vam decidir fer
una mica de temps "fent gasto" a la barra. |
|
|
A
la fonda, el menú va ser el mateix que l'any anterior, però
no vam haver de repetir pas, doncs hi havia uns quants plats
i tots bons i més si tenim en compte que estava molt bé de
preu. |
|
|
|
Ens
vam aixecar de la taula per anar directament a la sortida de
la desfilada de torxes, on ens van fer el briefing sobre la
pista i ens van dir, bàsicament, que hi havia dues neveres
d'uns trenta metres de llargada, la segona de les quals
estava gairebé al final en pendent i corba. |
|
|
La
Núria va agafar una mica de fred i no va voler esperar que
acabés la desfilada de torxes, així que vam marxar cap al
càmping per fer unes copes al pub,
però ens el vam trobar tancat, el que va significar el final
de la nostra nit. Pel matí, després d'arreglar-nos, vam
baixar al bar a esmorzar i aquest cop sí que vam agafar
l'oferta del buffet
lliure. |
|
|
|
Jo
li vaig dir a la Núria que amb les explicacions sobre
l'estat de la pista i l'estat del cable de l'embrague, jo no
hi pujaria, però que si ella volia pujar, jo l'acompanyaria
fins que hagués de girar cua. Ella va decidir no pujar-hi
tampoc, potser perquè temia que jo intentés acompanyar-la
fins massa amunt. Vam carregar les motos i ens vam acostar
un momentet al poble abans d'iniciar el camí de tornada. |
|
|
|
Aquest
cop, el poble que vam travessar va ser Mora de Rubielos, que
també sembla molt maco i mereix una visita. Res més començar
les primeres rampes del port de San Rafael, ja vam començar
a veure neu al nostre voltant. |
|
|
|
|
|
|
|
Al
trencall cap a l'estació d'esquí de Valdelinares, just a la
sortida de La Vírgen de la Vega, vam posar gasolina a les
motos per tal de continuar el viatge amb tranquil·litat. |
|
|
A
continuació, van venir el port de Gúdar (1.530 m), Gúdar i
Allepuz, on vam agafar la carretera A-226 en direcció a
Cantavieja. Seguíem envoltats de força neu, més que res a la
banda nord dels turons o ports o a les zones obagues de la
banda sud. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Després
vindrien els ports de Sollavientos (1.507 m), Villarroya
(1.700 m), Cuarto Pelado (1.657 m) i Cantavieja, mentre
passàvem a tocar de Miravete
de la Sierra, el pueblo en el que nunca pasa nada,
i la neu de tant en tant volia apropiar-se de la carretera. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La
zona és molt maca, la neu li conferia un aspecte especial i
el sol, tot i no escalfar gaire, aportava molta lluminositat
i no vam tenir cap més remei que aturar-nos a admirar
aquesta meravella. |
|
|
|
|
Vam
tornar a entrar en la Comunitat Valenciana mentre buscàvem
un lloc per descansar i picar alguna cosa i al final vam
acabar a Forcall, entrant al mateix bar on havíem sopat el
divendres de la setmana anterior. |
|
|
|
|
Després
de passar el mal tràngol de creure que un dels parroquians
s'havia mort fent la partida de cartes (només va perdre la
consciència per una baixada de tensió), vam tornar a pujar a
les motos per marxar en direcció a Morella. |
|
|
|
|
Per
segon cop durant el cap de setmana, però ara en sentit nord,
vam superar el Port de Torre Miró, però aquesta vegada, en
arribar a Mont-roig de Tastavins, vam agafar l'A-1414 en
direcció a Vall-de-roures. |
|
|
|
|
|
|
A
mig camí de Beseit, vam trobar el trencall cap a Mas d'en
Bot, l'hotel on havíem reservat per passar la nit, doncs
l'endemà teníem festa i així aprofitàvem la ruta el diumenge
i el dilluns. |
|
|
Vam
sopar i vam esmorzar a l'hotel i a més la Núria va
reservar-se un massatge, de tal forma que vam sortir
direcció Horta de Sant Joan amb la millor de les
disposicions d'ànim. La llàstima va ser trobar-nos tancat el
celler modernista de Pinell de Brai, doncs era la visita que
volíem aprofitar per fer durant el matí. |
|
|
De la resta del viatge de tornada no hi ha gaire a explicar: vam repostar a Les Borges del Camp, vam pujar per la costa fins El Vendrell i després vam agafar la carretera que passa per l'embassament de Foix i Castellet. |
|
|
|
|
|
|