Wheels
& Waves 2014 |
Aprofitant que la Núria tenia una convenció i que a ella li hauria semblat una distància massa llarga per a un cap de setmana, vaig decidir anar-hi tot sol, sortint directament de la feina. |
|
|
|
Vaig
agafar la C-15 cap a Igualada, on enlloc d'agafar l'avorrida
A-2, vaig tirar per l'antiga N-II, que mantenia bona part
del seu anterior traçat, estava més bruta, però sense
trànsit. De fet, l'àrea de La Panadella ja no és el que va
estar anys ençà. |
|
|
|
A
tocar d'Osca, vaig aturar-me per hidratar-me (feia una calor
asfixiant) i vaig aprofitar per revisar el mapa i el radar
meteorològic per decidir la ruta a seguir, doncs tenia
l'opció d'entrar a França per Irún o per Candanchú, com
finalment vaig acabar fent. |
|
|
|
El
cas és que només havia començat a pujar el Port de Monrepós
que ja se'm va posar a ploure i el que semblaven només
quatre gotes es va convertir en una pluja forta, tot i que
vaig decidir no posar-me l'impermeable per la calor que
encara estava passant. |
|
|
|
A
Candanchú i quan ja no plovia ,vaig repostar gasolina a la
moto i vaig enfilar pel Port de Somport, enlloc de creuar
pel túnel, gaudint tant de la conducció com del paisatge. |
|
|
|
|
|
|
En
entrar a l'estat francès, seguia sense ploure, però el cel
era força amenaçador i de tant en tant queia alguna goteta,
el que em va fer patir una mica perquè l'asfalt no estava en
les millors condicions. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Després
que uns gendarmes em paressin per preguntar-me on anava,
vaig haver de posar-me finalment l'impermeable, tot i que en
definitiva només em va caure un xàfec no massa intens i
curt. Vaig deixar la ruta "normal" per "perdre'm" per
carreteres més tranquil·les i descobrir pobles amagats i la
veritat és que vaig anar al mateix ritme que quan vaig
agafar l'A64, doncs tal i com surts d'un poble et fiques en
un altre i no avances res. |
|
|
|
Mentre
creuava Baiona, vaig trobar l'hotel que havia reservat i
vaig aturar-me per fer el registre, treure'm el xubasquero i
descarregar l'equipatge. Llavors vaig anar cap a la zona del
far de Biarritz, on ens vam trobar l'Alfonso i jo
arribant-hi a la mateixa hora. |
|
|
|
De
tornada al far, després d'anar a l'hotel per tal que ell
també descarregués l'equipatge, vam aparcar on vam poder i
vam començar a gaudir amb les motos aparcades al voltant. |
|
|
|
|
|
|
Si ja ens havia semblat que hi havia moltes motos, en entrar al recinte vam veure que n'hi havien moltes més i també moltíssima gent en el que qualsevol cronista consideraria un marc incomparable. |
|
|
|
|
|
|
Vam
demanar-nos alguna cervesa, ens vam acostar a les paradetes,
on vam intentar comprar un brodat de la trobada (no els en
quedaven ja!) i vam seguir mirant motos fins que vam decidir
sopar un entrepà d'un dels bars instal·lats allà. |
|
|
En
un estil retro-hipster-caferacer-rat es podrien classificar
les motos que hi havia, en algunes amb detalls cuidadíssims,
en d'altres amb detalls cutres, en unes altres amb detalls
cuidadíssims intentant aparentar que són cutres... El cas és
que les motos estaven plenes de tot tipus de detalls més o
menys imaginatius i més o menys cars. |
|
|
|
Quan
vam haver acabat els entrepans, però, els concerts ja
s'havien acabat i ens vam acostar a una altra zona amb
expositors, també tancada, on uns surferos tenien música.
Això sí, a l'una en punt de la matinada van aparèixer els
segurates amb gossos per fer-nos fora. |
|
|
|
El
dissabte al matí hi havia la ruta, a la qual jo m'havia
inscrit per internet, però era d'hora, no vam posar el
despertador i seguia havent-hi amenaça de pluja, així que
ens vam llevar quan ja havia sortit, vam dutxar-nos i
vestir-nos i ens vam acostar a una boulangerie
a esmorzar. |
|
|
|
Un
altre cop vam tenir problemes per aparcar les motos (en tot
el cap de setmana no vam aconseguir assabentar-nos -tampoc
no ho vam preguntar a ningú- quina era la condició per poder
entrar amb les motos al recinte), però en fer-ho també vam
aprofitar per veure'n d'altres i empapar-nos de l'ambient. |
|
|
|
|
|
|
Hi
havia força moto, força gent i força moviment, el que feia
que et quedessis embobat mirant on miressis. A més, segons
el Kunta, la llum era ideal i la gent col·laborativa a
l'hora de ser fotografiada, el que va suposar que es perdés
durant més d'una hora darrera dels objectius de les seves
càmeres. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo,
en canvi i com és habitual, vaig estar més pendent de les
motos que hi havia que no pas de la gent, tot i que vulguis
o no t'acabaves fixant. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fins
i tot hi havia una petita zona habilitada per tal que ens
realitzessin reparacions que semblava més per tenir una moto
amb alguna peça desmuntada en plan decoració que no res,
però el cas és que vam veure muntar i desmuntar moltes peces
al llarg del cap de setmana. |
|
Mentre
seguíem cadascú pel seu costat, vaig acostar-me als stands
on havíem acabat la nit anterior per descobrir que no eren
pas tan surferos com jo havia pensat i que hi havia unes
quantes motos força maques. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam
anar amb les motos a un lloc per dinar i quan tornàvem de
posar gasolina vam trobar la nau en la que hi havia una
exposició i que no havíem buscat. Vam entrar-hi i ens vam
endur una sorpresa majúscula, doncs tot i que ja no hi havia
algunes peces, va valer molt la pena (l'Alfonso va
al·lucinar amb una sèrie de fotografies fetes amb la tècnica
del col·lodió humit i amb un fotògraf que allà mateix
l'empreava amb una càmera amb la mateixa òptica que una que
ell tenia a casa). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo
vaig anar a intentar aconseguir un carregador per a la
bateria de la càmera i ens vam retrobar al cap d'una estona
a tocar del far i, malgrat que hi havia força moviment
perquè la gent anava tornant de la ruta, l'Alfonso estava
emprenyat perquè el sol s'havia mogut i la llum no l'ajudava
a fer fotos. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Encara
no era fosc quan va començar el concert amb un grup que ens
ho va fer passar prou bé fins que va arribar la cerimònia
d'entrega de premis i trofejos, que tot s'ha de dir, no vam
acabar d'entendre. |
|
|
A
continuació va haver l'actuació d'un DJ que va deixar enrera
el Rock'n Roll i el surf per endinsar-se directament en la
música electrònica. La veritat és que no va estar pas
malament, però el van fer tallar prou d'hora, igual que ens
van convidar a marxar, com vam acabar fent, però abans de
fer-ho vam descobrir una moto que duia un gadget
a la pantalla que li hauria agradat al Simón. |
|
Pel
matí, no ens vam llevar pas tard i vam recollir, doncs jo
volia aprofitar el dia per fer una ruta maca cap a casa,
passant per alguns colls emblemàtics del Pirineu. |
|
|
Després
de donar una volteta de més a Oloron Sainte-Marie i
aprofitar per esmorzar en una boulangerie,
vaig pujar el primer dels ports del dia, el Coll de
l'Aubisque, de 1.709 metres d'alçada. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pràcticament
sense deixar l'Aubisque, ja vaig haver d'encarar la pujada
del Soulor, que s'eleva encara per damunt de l'anterior,
doncs arriba als 1.474 m. La carretera estava en molt bones
condicions, el traçat no cal dir-ho, la temperatura perfecta
per anar en moto i les vistes espectaculars, la veritat és
que poc més es podia demanar. |
|
|
|
|
A
continuació, el que em feia més il·lusió pujar perquè no ho
havia fet mai, perquè és mític pel ciclisme i perquè tornant
d'Iparralde
al 2011 ens vam quedar amb les ganes per trobar-nos-el
tancat. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El
cert és que l'asfalt del Tourmalet estava fet una merda,
doncs havien començat a arreglar-lo i trobaves algun tros
ben asfaltat que s'anava alternant sense cap avís amb asfalt
trinxadet, asfalt on havien obert encara més els forats per
arreglar-los i fins i tot trams sense asfaltar. I a tot això
s'ha de sumar l'intens trànsit de ciclistes que també patien
els sots i havien d'ocupar més calçada de l'habitual, així
que no és estrany que gaudís molt més l'Aspin (1.489 m). |
|
|
|
|
El següent coll va ser el Pèira Sorda (en occità, doncs en francès li diuen Peyresourde), que arriba als 1.563 m amb rampes de fins el 12% que enllacen mitjançant paelles d'aquestes de tombar la moto a terra. |
|
|
|
|
|
|
A Bagnères-de-Luchon, coneguda mondialment perquè l'Espanyol va fer unes quantes estades de pre-temporada durant les dècades dels '80 i dels '90 del segle XX, vaig aturar-me a dinar alguna cosa i em vaig decidir per una galette de sarrasin amb formatge, pernil dolç i ou. |
|
|
|
Malgrat ser més baix (1.293 m), el Coll de Portilló em va permetre gaudir de l'entrada a la Vall d'Aran, circular sobre un asfalt en perfectes condicions i sentir-me envoltat d'abets i altres arbres, alguns d'ells caiguts per les nevades de l'hivern. |
|
|
|
En arribar a Vielha i recuperar la cobertura de Movistar, vaig consultar el radar meteorològic i vaig veure que passar pel Port de la Bonaigua no era una bona idea, doncs hi havia una tempesta molt forta i vaig decidir tirar pel dret i passar pel túnel de Vielha. |
|
|
|