Barcelona de promoció

Volíem aprofitar per anar un altre cop a provar tapes de la 7ª Edició De Tapes per Barcelona i a més hi havia el 48h Open House BCN, així que vam quedar amb el Ferran i l'Eva per aprofitar els dos esdeveniments en una mateixa jornada. Vam agafar el tren fins l'estació de França i vam fer la tapa del Bar Navia, un dels clàssics de la ruta de tapes que ens va preparar un panet farcit de formatge i ou de guatlla acompanyat de pernil serrà.

Al Sandwich & Friends ens vam reunir amb el Ferran, l'Eva i el Nil i ens vam menjar la minihamburguesa de vedella amb espècies, ceba caramel·litzada i salsa de formatge de cabra.

Va arribar, doncs, el moment per la primera visita a un edifici emblemàtic, i li va tocar al Born, just acabat d'obrir al públic. Això sí, a les exposicions no hi vam poder entrar sense abonar l'entrada.

A l'Alsur Café del Carrer Carders potser ens va agradar més la decoració del local amb una pissarra amb tot de missatges curts que no pas l'arepita veneçolana farcida de sobrassada i formatge brie.

A La Taverna del Bisbe vam repetir la tapa de l'anterior edició: el tataki de tonyina vermella amb coulis de melmelada de tomàquet i cítrics.

A la Plaça de la Catedral vam descobrir que també se celebrava la fira Mercat de Mercats, en la que parades dels mercats de Barcelona oferien una mostra dels seus productes, així com hi havia tastos de plats i de vins amb la compra d'uns tiquets.

Vam entrar al Palau de la Virreina, però només es visitava l'entrada i acte seguit vam entrar al Palau Moja, al Carrer Portaferrissa, on una guia ens va explicar la història d'aquesta casa senyorial d'estil neoclàssic, que va acollir al llarg d'aquests anys el propi Marquès de Moja, el primer Marquès de Comillas, el rei Alfons XII durant una visita a Barcelona, en Jacint Verdaguer, Sant Joan Bosco o el llavors Príncipe Juan Carlos. Actualment, l'edificació d'en Josep Mas i Dordal (arquitecte també de l'església de la Mercè) és la seu de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.

A l'Edelmann del Portal de l'Àngel vam menjar-nos la broqueta de filet ibèric amanida amb salsa barbacoa i sobre una patata fregida ondulada.

Tocava llavors una visita cultural i ens vam dirigir a l'Ateneu Barcelonès, però ens van dir que no podríem entrar fins les cinc de la tarda, així que ens vam inscriure i vam anar a dinar a la fira Mercat de Mercats.

A la visita al Palau Savassona, l'edifici de l'Ateneu Barcelonès, el nostre guia va ser l'arquitecte que havia remodelat l'edifici, que primer ens va passar un audiovisual explicant-nos la història de l'edifici i la remodelació duta a terme i després ens va acompanyar en la visita, en la que van destacar la impressionant biblioteca i el sorpresiu jardí romàntic.

Sortint de la visita, que va acabar al carrer, rebent les últimes informacions de l'arquitecte, ens vam separar de l'Eva, el Ferran i l'Eva i vam anar al Set de Gòtic, on ens vam cruspir un caneló cruixent farcit de bolets de temporada amb nous, escuma de gorgonzola i roquefort i reducció de porto amb figues batejat com El Boletaire.

L'Alberto ens havia comentat que la tapa d'El Cafè d'en Víctor, el Tast Basc de pasta choux amb bacallà, tòfona, dauet de tonyina i gingebre confitat, li havia agradat molt, així que no el podíem deixar passar.

Per finalitzar la jornada lúdico-cultural-gastronòmica, vam menjar-nos el tàrtar de bou al ganivet amb ceba caramel·litzada amb Estrella Damm i pinyons que proposava El Tacón Rojo, un petit bar al Carrer Ataülf que no coneixíem.