Ruta a la 9ª Fira del Trumfo i la Tòfona

En Feisser va proposar la sortida a Mototurisme.cat i la Núria i jo ens hi vam apuntar, doncs apart de ser una bona proposta com a sortida, així podíem anar a veure la Judit i el Quico, que no els havíem vist des de Patum de l'any anterior. El lloc de trobada va ser el Restaurant Sant Jordi a Sant Martí Sarroca, on alguns van gaudir de l'esmorzar motero de botifarra amb seques.

La ruta en el seu tram inicial era força coneguda per nosaltres, doncs es tractava d'agafar la BP-2121, la carretera que va de Sant Martí Sarroca a La Llacuna, per passar a agafar la B-220, la carretera cap a a Santa Coloma de Queralt, a l'alçada de les oficines de l'empresa Petromiralles.

Poc abans d'arribar a Santa Coloma de Queralt, però, la moto d'en Feisser es va aturar, donant símptomes d'avaria elèctrica, i el vam haver de deixar esperant la grua en companyia de les dues motos que tornaven cap a casa a mig camí.

Va ser una pena que el promotor de la sortida es quedés sense completar-la i, de fet, en Jordi, que va passar a liderar el grup, ens ho va voler recordar fent-nos fer una volteta de més a la sortida de Santa Coloma de Queralt.

Vam aturar-nos, igual que va fer el temps, a Montfalcó Murallat, un preciós poble que no visitava des del 2004 i que feia temps que volia tornar a visitar. És molt petitó, però encara conserva la seva plaça, els seus edificis, el forn i la cisterna comunitaris i l'església, a més d'una comunitat de gats bastant porucs.

La resta de la ruta ja va ser més avorridota, doncs va transcòrrer per carreteres més importants que ens van permetre rodar més ràpid i més junts fins arribar a Solsona.

Un cop a la capital del Solsonès, vam visitar la fira i, com no podia ser d'altra manera, vam acabar firant-nos alguns productes: preparat per rissotto de ceps, formatge de cabra, un parell de mousses, patè de ceps i una llonganissa. En acabar el recorregut, ens vam separar del grup per anar a visitar la Judit, el Quico i el petit Pep a casa seva.