14/08/2012 København - Bremen 465 Km. |
Els músics |
Tot
i haver estirat bastant el dia anterior, a tres quarts de
nou del matí ja estàvem preparats per deixar el Bellahøj
Camping de København i continuar ruta en direcció sud. |
|
Dúiem
gairebé una hora i mitja de viatge quan vam creuar els
Farø Broerne, dos ponts per carretera que uneixen les
illes de Falster i Zelanda mitjançant la petita illa de
Farø, que es troba aproximadament a mig camí. Un pont més
petit de Farø proporciona accés a Bogø i d'allí a l'illa
de Møn. |
|
|
A
tres quarts d'onze vam arribar a Rødby, on havíem d'agafar
el ferri cap a Puttgarden. Al cap de ben poc vam embarcar
i a un quart de dotze vam salpar després de pagar els 268
€ del trajecte. Vam aprofitar els tres quarts d'hora que
ens separaven d'Alemanya per menjar-nos unes típiques
salsitxes amb patates. |
|
A
les dotze del migdia havíem arribat a Alemanya, però
encara no havíem arribat al continent europeu, doncs érem
a l'illa de Fehman. Per fer-ho, vam haver d'utilitzar
l'espectacular Fehmarnsundbrücke, el pont de 963 metres
que ho permetia (estava prevista la construcció d'un
tunel, doncs acostuma a haver-hi forts vents i tant en
aquests moments com en moments de tempesta s'ha de
prohibir la circulació ja sigui totalment o parcialment).
Un cop a terra ferma, vam agafar direcció Lübeck, per on
havíem passat vint-i-dos dies abans per agafar el ferri a
Travemünde, desfent a partir d'aquell punt el camí que
havíem fet pujant de Koblenz. |
|
|
La
nostra intenció era arribar a Bremen i, malgrat els molts
quilòmetres en obres que ens van obligar a anar bastant
lents, ho vam aconseguir a les quatre de la tarda. Ens vam
instal·lar en un Etap Hotel als afores que ens va
costar 159 €, vam descansar una estona i vam agafar els
vehicles per anar a la botiga Louis de Neuenlander Straße, on vam
firar-nos algunes coses. Vam demanar com anar cap al
centre en transport públic i permís per deixar els nostres
vehicles al seu aparcament (estaven a punt de tancar). Amb
l'autobús per 14,10 € vam anar cap al centre, on només
baixar, a quarts de vuit del vespre, vam trobar-nos el Cafe & Bar Celona. |
|
A
tocar del riu Wesser que acabàvem de creuar, hi havia tot
d'animades terrasses de bars amb taules una mica llargues
que no teníem clar si eren compartides o noi com que feia
molta calor per 23,25 € ens vam permetre el luxe de
prendre unes cerveses ben merescudes al Bar RedRock. |
|
|
|
|
|
|
Bremen,
considerant també el seu port a seixanta
quilòmetres,conforma un dels 16 ländern federats que
formen la República Federal d'Alemanya i va annexionar-se
a l'Imperi Alemany el 1871 amb el títol de Ciutat Lliure
Hanseàtica. Vam començar a passejar per la Marktplatz, on
hi ha l'Ajuntament i l'Estàtua de Rotllà, que són
Patrimoni de la Humanitat, i la Catedral dedicada a Sant
Pere. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam
continuar per Böttcherstrasse, un carrer peculiar que es
va reedificar pràcticament tot entre el 1922 i el 1931 en
un estil que podria qualificar-se com expressionisme en
maó, en el que hi destaca un relleu daurat a l'entrada que
va ser un intent de retre tribut a Hitler que ell va
rebutjar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Però
si per una cosa és coneguda Bremen és pel conte Els músics de Bremen i per això vam
trobar diverses obres representant els protagonistes del
conte. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Durant
la passejada, vam poder veure una Honda Goldwing amb un
sidecar EML GT Twin que ens va cridar l'atenció, però en
cap cas com a un tipus de vehicle que tindríem en un
futur. |
|
A
la mateixa Böttcherstraße ens va fer gràcia el Restaurant
Flett i vam decidir sopar-hi. Les parets estavem plenes de
fotografies i cartells, t'hi podies tirar hores mirant-ho
tot i no acabaries pas, molt curiós! Respecte a l'àpat en
si, va estar força correcte i ens va costar 95 €. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vam
anar a buscar l'autobús que ens va deixar prop de la
botiga Louis on havíem deixat el cotxe i les tres motos,
vam pujar-hi i vam anar cap a l'hotel per posar-nos a
dormir, que eren prop de les dotze de la nit. |
|