14/08/2012

København - Bremen

Els músics

Tot i haver estirat bastant el dia anterior, a tres quarts de nou del matí ja estàvem preparats per deixar el Bellahøj Camping de København i continuar ruta en direcció sud.

Dúiem gairebé una hora i mitja de viatge quan vam creuar els Farø Broerne, dos ponts per carretera que uneixen les illes de Falster i Zelanda mitjançant la petita illa de Farø, que es troba aproximadament a mig camí. Un pont més petit de Farø proporciona accés a Bogø i d'allí a l'illa de Møn.

A tres quarts d'onze vam arribar a Rødby, on havíem d'agafar el ferri cap a Puttgarden. Al cap de ben poc vam embarcar i a un quart de dotze vam salpar després de pagar els 268 € del trajecte. Vam aprofitar els tres quarts d'hora que ens separaven d'Alemanya per menjar-nos unes típiques salsitxes amb patates.

A les dotze del migdia havíem arribat a Alemanya, però encara no havíem arribat al continent europeu, doncs érem a l'illa de Fehman. Per fer-ho, vam haver d'utilitzar l'espectacular Fehmarnsundbrücke, el pont de 963 metres que ho permetia (estava prevista la construcció d'un tunel, doncs acostuma a haver-hi forts vents i tant en aquests moments com en moments de tempesta s'ha de prohibir la circulació ja sigui totalment o parcialment). Un cop a terra ferma, vam agafar direcció Lübeck, per on havíem passat vint-i-dos dies abans per agafar el ferri a Travemünde, desfent a partir d'aquell punt el camí que havíem fet pujant de Koblenz.

La nostra intenció era arribar a Bremen i, malgrat els molts quilòmetres en obres que ens van obligar a anar bastant lents, ho vam aconseguir a les quatre de la tarda. Ens vam instal·lar en un Etap Hotel als afores que ens va costar 159 €, vam descansar una estona i vam agafar els vehicles per anar a la botiga Louis de Neuenlander Straße, on vam firar-nos algunes coses. Vam demanar com anar cap al centre en transport públic i permís per deixar els nostres vehicles al seu aparcament (estaven a punt de tancar). Amb l'autobús per 14,10 € vam anar cap al centre, on només baixar, a quarts de vuit del vespre, vam trobar-nos el Cafe & Bar Celona.

A tocar del riu Wesser que acabàvem de creuar, hi havia tot d'animades terrasses de bars amb taules una mica llargues que no teníem clar si eren compartides o noi com que feia molta calor per 23,25 € ens vam permetre el luxe de prendre unes cerveses ben merescudes al Bar RedRock.

Bremen, considerant també el seu port a seixanta quilòmetres,conforma un dels 16 ländern federats que formen la República Federal d'Alemanya i va annexionar-se a l'Imperi Alemany el 1871 amb el títol de Ciutat Lliure Hanseàtica. Vam començar a passejar per la Marktplatz, on hi ha l'Ajuntament i l'Estàtua de Rotllà, que són Patrimoni de la Humanitat, i la Catedral dedicada a Sant Pere.

Vam continuar per Böttcherstrasse, un carrer peculiar que es va reedificar pràcticament tot entre el 1922 i el 1931 en un estil que podria qualificar-se com expressionisme en maó, en el que hi destaca un relleu daurat a l'entrada que va ser un intent de retre tribut a Hitler que ell va rebutjar.

Però si per una cosa és coneguda Bremen és pel conte Els músics de Bremen i per això vam trobar diverses obres representant els protagonistes del conte.

Durant la passejada, vam poder veure una Honda Goldwing amb un sidecar EML GT Twin que ens va cridar l'atenció, però en cap cas com a un tipus de vehicle que tindríem en un futur.

A la mateixa Böttcherstraße ens va fer gràcia el Restaurant Flett i vam decidir sopar-hi. Les parets estavem plenes de fotografies i cartells, t'hi podies tirar hores mirant-ho tot i no acabaries pas, molt curiós! Respecte a l'àpat en si, va estar força correcte i ens va costar 95 €.

Vam anar a buscar l'autobús que ens va deixar prop de la botiga Louis on havíem deixat el cotxe i les tres motos, vam pujar-hi i vam anar cap a l'hotel per posar-nos a dormir, que eren prop de les dotze de la nit.