Logroño

Havíem quedat per anar a Logroño la Su, la Cristina, l'Alberto, el Salim, el Nosfe, el César, la Núria i jo i havíem decidit anar en dos cotxes, però la Núria no va poder plegar d'hora i nosaltres dos vam llogar-ne un per no fer esperar ningú, de tal forma que vam coincidir amb el grup quan ja havien començat a fer vins i pinxos.

Després de comprovar que estàvem a Logroño, vam anar al Bar Soriano a menjar xampinyons amb gamba i al que hi ha a tocar que serveix morro i tigres mentre esperàvem que arribés el Javi, a qui havíem trucat en arribar al primer bar i amb qui vam anar a Las Cubanas.

Quan vam acabar d'atipar-nos, vam anar a tocar d'El Revellín i enfront del Parlamento de La Rioja a fer uns cubates en un bar musical.

Després de marxar el Javi (tenia compromisos a Madrid l'endemà),vam perdre el Nosfe i el César mentre buscàvem un segon local de copes i no els vam trobar tampoc en anar al tercer local de copes, a tocar de la Plaza del Mercado.

Pel matí ens vam anar trobant a mesura que ens anàvem aixecant al Bar La Tertulia, on les torrades van triomfar com a esmorzar.

Amb l'estòmac ben ple, vam anar passejant en direcció al Riu Ebre per tal de creuar-lo fins l'altra riba, on teníem hora per visitar les Bodegas Franco-Españolas.

Un cop a les bodegues, ens van fer esperar una miqueta, per finalment començar amb la visita amb un treballador veterà de la casa, el senyor Antonio, fent-nos de guia com a substitut de la guia habitual, que estava malalta.

Tot i la poca eloqüència del senyor Antonio, la visita va ser prou entretinguda i sobretot original, a més de políticament incorrecte (va arribar a dir que els francesos li queien malament).

Al final de la visita, hi havia un tast dels vins que produeixen acompanyats d'una mica d'embotit i formatge i vam aprofitar per comprar algunes ampolles.

De tornada cap al centre de la capital de La Rioja, ens vam adonar que el càmping que hi ha proper a ella té un nom que sembla que no li escaigui gaire i que sembla que s'allunya, el que obliga a corregir les indicacions.

Començava a fer-se tard, així que no ens vam entretenir gaire i vam buscar un restaurant on dinar i tot i que hi havia qui preferia dinar també pinxos, el fet de poder seure una estona en una cadira ens va ajudar a decidir-nos per un menú.

Després de l'obligada migdiada, vam sortir a passejar pel centre i ens va sorprendre que hi hagués una exposició d'obres de Rodin enfront mateix de la concatedral i no pas pel fet de que hi hagués aquesta exposició, sinó pel fet que fos a l'aire lliure en mig d'una plaça.

Vam estar voltant mirant els aparadors de les botigues (la Núria va acabar firant-se una samarreta de color verd, mentre que la Cristina i la Su es van comprar unes polseres), però no vam trobar una botiga de vins que convencés el Salim, així que vam haver de conformar-nos amb prendre una cerveseta en un bar en el que es veia el partit del Barça.

D'aquí, ja vam sortir en direcció a la Calle Laurel, on vam fer un altre recorregut de bar en bar tastant vins i tastant pinxos fins que no vam poder més (fins i tot, alguns van acabar marxant abans).

Ens vam tornar a agrupar al bar del primer cubata del dia anterior, on vam aconseguir un lloc bastant guapo on apalancar-nos i aquí es va acabar la festa, doncs amb l'esgotament d'estar tot el dia amunt i avall, poc a poc vam anar desfilant tots cap a l'hotel per anar a dormir.

Havíem quedat un altre cop al Bar La Tertulia, però estava tancat i vam haver de trobar-nos a The Drunken Duck, on els cambrers ens van amargar una mica l'esmorzar.

De la tornada, poca cosa a dir: en sortir de Logroño el GPS (per què n'havia de dur un si ja em sé perdre sense i ho acostumo a fer molt poquet?) ens va ficar a l'autopista, però ens en vam sortir ràpidament i el dinar el vam fer al Puerta de Los Monegros.