V Jokers Festival

El Dídac i jo vam sortir a primera hora de la tarda i ens vam trobar a la primera gasolinera per on havíem de passar tots dos per pujar junts fins Berga, on vam anar a passejar en barca per l'embassament (els berguedans en diuen "pantanu") de La Baells amb els sogres.

sergibuda

Després de la passejada en barca, vam acabar de fer el camí fins a Guardiola de Berguedà, on vam muntar les tendes (sí, el Dídac anava a dormir en tenda i, a més, l'anava a muntar ell solet). Estàvem ja acabant la feina quan van arribar la Núria i el Jaume, que havien sortit a mitja tarda i que s'havien mullat pel camí.

Després de mirar-nos un parell de motos que hi havia a la concentra, vam anar a sopar alguna cosa al Bar Restaurant Cadí, que queda una mica més amunt d'on se celebra la concentra i on es menja força bé i a un preu econòmic, tot i que sembli que el Jaume està protestant (és que ell és així).

De tornada al recinte de la concentra, ja havien començat la guerra de bandes, que ens va permetre gaudir dels concerts de Sold Out!, EsKaC i MaT, DKAPITORS i Hormigón Armado i posteriorment de clàssics del rock de la mà dels punxa-discs. Vam aprofitar el regal del Dídac (una ampolla de Bacardí) per prendre uns cubates, doncs a la barra hi havia rom de veritat a bon preu (4 € el cubata), fins a altes hores de la matinada (o era ja d'hora al matí?). Tot s'ha de dir: es va poder estar en màniga curta tota la nit, així que per un cop el temps es va comportar amb els Jokers, que ja s'ho mereixien.

A les nou del matí va començar a sonar la música a tot volum per tal que recordèssim que hi havia xocolata amb melindros per esmorzar, tot i que jo no vaig ser a temps i em vaig apuntar a l'esmorzar alternatiu al bar, on un bon parell de llesques de pa amb tomàquet i llonganissa van calmar el meu estòmac, a l'hora que el recinte s'anava omplint més i més de motos.

Va ser, doncs, el moment de rebre els que faltaven per arribar, com el Carles, el Jose i el Telm (als qui vam "ajudar" a muntar les tendes) i la colla de Berga.

A quarts d'una va sortir la ruta, que ens va portar a La Pobla de Lillet, on vam donar la volta ficant-nos en el nucli històric, i a Bagà.

A Bagà ens estaven esperant el Nando (hi va anar directe perquè havia pujat en cotxe després d'anar a buscar bolets) i un pica-pica ofert pel Restaurant Cal Batista, però després d'agafar beguda el que més desitjàvem era una ombra, doncs el sol picava de valent.

La ruta va reemprendre la marxa per tornar cap a Guardiola, però nosaltres ens vam esperar que hagués marxat la gent i llavors vam tirar cap a Malanyeu, on ja havíem reservat per dinar feia uns dies.

No havíem entrat al restaurant que ja van arribar els sogres i entre tots vam gaudir dels cargols, els pèsols negres, les esqueixades de bacallà, les albergínies farcides, els conills a la brasa, els peus de porc, les cremes catalanes...

El camí de tornada, igual que el d'anada, però de baixada i un xic més plens del que havíem pujat.

sergibuda

Un cop a Guardiola, vam anar a buscar la Fran, que ens havia trucat en arribar al recinte de la concentra.

I mentre uns aprofitaven per dormir la migdiada, altres es prenien una cervesa, uns altres miraven els jocs i d'altres aprofitaven per donar un passeig entre les motos. Això sí, tots morts de calor!

Va arribar l'hora de la ruta amb torxes, que ens va portar fins El Jou, on vam prendre una cervesa abans de tornar cap a Guardiola, on vam buscar un lloc per sopar (ens va costar una mica perquè estava tot ple) i després vam anar a gaudir dels concerts, però jo estava molt cansat i vaig decidir anar-me'n a dormir.

Al matí ens vam llevar d'hora, però no vam poder esmorzar la xocolata amb melindros (quan hi va anar el Jaume hi havia xocolata, però faltaven els melindros i quan hi vam anar el Dídac i jo hi havia melindros, però la xocolata s'estava fent), així que vam anar al bar del davant a prendre alguna cosa, però el Jaume tenia enyorança de les seves nenes i va decidir marxar cap a casa.

sergibuda

Mentre fèiem temps per sortir de ruta, el Carles va apretar el retrovisor de la Fran, que va aprofitar per pintar-se els llavis a l'hora que el Carles treballava.

La ruta, tot passant per Sant Julià de Cerdanyola, ens va permetre endinsar-nos en les meravelloses muntanyes berguedanes a través de petits camins rurals asfaltats.

En tornar al recinte vam recollir tots els trastos i els vam carregar a les motos i la Fran, igual que havia fet amb mi el Jaume abans de marxar, va agafar un drap i va netejar una mica la moto de la Núria, potser per compensar el fet d'haver-se estat pintant mentre el Carles li arreglava el mirall...

sergibuda

Com que encara ens quedaven tickets i amics, vam decidir veure'ns unes cerveses i acomiadar-nos dels amics mentre es feia el sorteig de la moto.

En acabat, vam dinar al Restaurant Cadí i aprofitant un dels últims dies de sol i calor d'aquest any vam tornar cap a casa.